וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נשא HIV מאזור חיפה הדביק במכוון צעירים שעמם שכב

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה ובעמקים

20.3.2014 / 0:03

פרסום ראשון: צעיר בשנות ה-20 לחייו חשוד ששכב עם צעירים מבלי לספר להם שהוא נשא של הנגיף - במטרה להדביקם בזדון. "רובם היו בארון וחששו להתלונן נגדו, כדי לא להיחשף"

מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009. AP
נערים חששו להתלונן במשטרה כיוון שהיו בארון בעת קיום היחסים. מבחנות דם במעבדה לאבחון HIV/AP

חשש בצפון: צעיר בשנות ה-20 לחייו שנושא את נגיף ה-HIV שכב עם צעירים רבים, בעודו נושא את הנגיף - כשהוא פועל בכוונת זדון להדביק אותם, ומסתיר מהם את העובדה כי הוא נשא של הנגיף. לוואלה! חדשות נודע כי הצעיר, תושב אזור חיפה, נחקר במשטרה לאחר שאחד מאותם צעירים הגיש נגדו תלונה, לאחר שלא הודה בפניו כי הוא נשא HIV. חבר בקהילה הגאה בחיפה הדגיש כי רבים מהצעירים ששכבו עמו חששו להתלונן נגדו במשטרה, כיוון שהם בארון וחששו לחשוף את יחסיהם עמו.

עוד בוואלה! חדשות:
אב הבית הגיש כתב תביעה נגד בני הזוג נתניהו
בשל עיצומי משרד החוץ: תקוע בתאילנד בסכנת חיים
מומחה: ”מתקפת סייבר על מטוס – נשק יום הדין”

צעירים אחרים, לדבריו, סירבו להתלונן ולהיבדק לאחר קיום יחסי המין, מחשש שהם נשאי HIV. רק לפני כחודשיים אזר אחד מהם אומץ והתלונן בתחנת זבולון. התלונה נחקרת בימים אלה ובאחרונה אף קיימו חוקרי תחנת זבולון עימות בין השניים, וכן גבו עדויות מצעירים נוספים שחששו שנדבקו. לטענת החבר בקהילה, צעיר שהתגלה כנשא של הנגיף, קיים יחסי מין אך ורק עם אותו אדם, מה שלדבריו מחזק את הטענות נגדו.

הוועד למלחמה באיידס: "הצענו לסייע לאותם צעירים"

"קיבלנו תלונות על נשא HIV שגרם להדבקה מכוונת של אנשים", נמסר בתגובת הוועד למלחמה באיידס. "מרגע קבלת הפניות, העברנו את המידע לגורמים רפואיים רלבנטים שיכולים לבדוק את אמיתות הטענות, במידה שהן נכונות, שכן בידיהם למנוע את המשך ההתנהגות הקיצונית הזאת", נמסר. עוד נאמר בתגובה, במקביל הציעו בוועד לסייע לפונים בהגשת תלונה לצד תמיכה לאורך התהליך. "חובה לציין כי מדובר במקרה חריג, שאין בו כדי להעיד על הקהילה החיובי ל-HIV. רוב ההדבקויות החדשות בנגיף מתבצעות על ידי אנשים שאינם מודעים לכך שהם נשאים, לכן על שני הצדדים המקיימים יחסי מין מוטלת האחריות לדאוג לשים קונדום, ובכך להימנע מחשיפה אליו ולמחלות אחרות שמועברות במין".

מבית החולים רמב"ם, שטיפל בצעיר, נמסר בתגובה: "רמב"ם אינו מתייחס לפניות בקשר לזהות מטופליו ואופן הטיפול כלל, ולא כל שכן בתחום רגיש כמו המטופלים במכון האיידס. רמב"ם הוא בראש ובראשונה מרכז רפואי המתמחה ומצטיין בטיפול בנשאים ובחולים. על כל תלונה הקשורה באתיקה ואכיפה אמון משרד הבריאות, ובמקרים חמורים המשטרה".

מהמשטרה נמסר כי אכן הוגשה תלונה, וחקירת הפרשה מתנהלת בימים אלה.

(עדכון ראשון: 21:37)

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully