וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישום: השוטר שהיכה את הנער הערבי הושעה

שוטר היס"מ תועד מכה נמרצות את טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער שנחטף ונרצח, במהלך מהומות בשועפאט. הוא זומן לשימוע והושעה ל-15 ימים, וגם המשטרה תשקול לנקוט נגדו הליכים

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה הערב (רביעי) כי תשקול להגיש כתב אישום פלילי נגד שוטר שתועד כשהוא מכה את טארק אבו חדיר, בן דודו של מוחמד אבו חדיר, הנער הפלסטיני משועפאט שנחטף ונרצח בשבוע שעבר. הוא זומן לשימוע והורחק ל-15 ימים מעבודתו במשטרה.

השוטר נקט לכאורה אלימות נגד בן הדוד, בן 15, שבא לביקור משפחתי מארצות הברית, שם הוא מתגורר. בסרטון שתיעד את ההתפרעויות בשועפאט בעקבות רצח אבו חדיר נראה השוטר, יחד עם שניים נוספים, מכה את הנער, ששכב על הרצפה כשהוא רעול פנים.

עוד על רצח מוחמד אבו חדיר:
שלושה מהחשודים ברצח הנער הפלסטיני ישוחררו
אביו של אחד החשודים ברצח הנער: "בני לא קשור לזה"
ראש מועצה שיצא עם M-16 למתפרעים: "לא פראיירים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עבירות אלימות קשות". טארק אבו חדיר אחרי שהוכה על ידי השוטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הפצת הסרטון ברשת האינטרנט החלה מח"ש לאסוף ראיות מהמקום, לחקור עדים וכן איתרה את שני השוטרים שעצרו את אבו חדיר, עוד לפני שהוגשה תלונה בעניין. "בחקירה התברר כי במהלך האירוע שביצעו שוטרי יחידת המסתערבים של המשטרה מספר צעירים רעולי פנים התפרעו וכן יידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר השוטרים", מסרה מח"ש. "הצעיר שצולם בסרטון היה קטין, שנעצר לאחר שזוהה לכאורה על ידי השוטרים כמי שנטל חלק פעיל בהתפרעות, בעודו רעול פנים ובידיו רוגטקה. בתום החקירה, נמצאו ראיות המבססות לכאורה את אשמתו של השוטר החשוד בעבירות אלימות קשות, שבוצעו לאחר מעצרו של הקטין ובעודו אזוק". החומר יועבר גם לבחינת המשטרה, כדי שגם זו תשקול לנקוט הליכים נגד השוטר.

בתחילת השבוע סיפר לוואלה! חדשות ואלד מוסע, דודו של טארק אבו חדיר: "הילד בא לביקור משפחתי של עשרה ימים כדי לבקר את אביו. היו הפרות סדר, אבל הוא לא השתתף בכלל באירועים, וב-19:00 בערב תפסו אותו השוטרים והתחילו להכות אותו מכות רצח. רואים את זה בסרטון, איך הוא קשור על הרצפה, לא מתנגד, והם מכים אותו שוב ושוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלווית מוחמד אבו חדיר, שועפאט. יותם רונן
מהומות אלימות בשועפאט, בסוף השבוע/יותם רונן

התיעוד מהאירוע סוקר בהרחבה בכלי תקשורת בעולם. שרת המשפטים ציפי לבני פנתה בעקבותיו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לחקור את האירוע. "התמונות מעידות על מעשה חמור ביותר של לובשי מדים", אמרה לבני. "זו אינה המדיניות של גורמי אכיפת החוק בישראל, אך למרבה הצער אלה התמונות שפתחו את מהדורות החדשות בעולם".

גורם בכיר במשרד החוץ אמר בתחילת השבוע לוואלה! חדשות: "התמונות הללו שודרו הערב במהדורות החדשות בכל רחבי העולם, ואנו מרגישים שמתחיל להתארגן קמפיין תקשורתי בנושא. העובדה שהנער אזרח אמריקני רק מוסיפה לנפיצות האירוע". הוא ציין כי התמונות פוגעות מאוד במאמצי ההסברה של ישראל על רקע המשבר הביטחוני.

גם ארצות הברית מתחה ביקורת על האירוע. דוברת משרד החוץ בוושינגטון ג'ן סאקי אמרה כי גורם מהקונסוליה האמריקנית בירושלים ביקר את הנער הפצוע. "אנחנו מודאגים מהדיווחים שלפיהם הוא הוכה נמרצות במהלך מעצרו, ומגנים בתוקף שימוש מופרז בכוח", אמרה סאקי. "אנחנו קוראים לחקירה מהירה, שקופה ואמינה והבאה לדין של האחראים לשימוש מופרז בכוח. אנו חוזרים על הקריאה לשני הצדדים לשוב לרגיעה ולמנוע פגיעה בחפים מפשע", הוסיפה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד דב גלעד כהן ממשרד ברטל-כהן: "מרשי וחבריו הינם לוחמים מסורים ללא חת, המקריבים את עצמם למען בטחון תושבי המדינה. הגם ש"השורה התחתונה" מצערת ואינה נעימה לעין, נזכיר כי מדובר היה בהתקפה מתוכננת של רעולי פנים חמושים - שאינם אלא בבחינת מחבלים. הקטין דקר את מרשי, סרב להתפרק מנשקו ועשה כל שביכולתו להשאיר את מרשי וחברו בשטח עוין - ולמנוע מהם לצאת לאיזור סטרילי. מוסר סלון אינו מן העניין במצב הזה ולחץ בינ"ל אינו סיבה לרפות את ידי לוחמינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully