וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה מהחשודים ברצח הנער הפלסטיני ישוחררו מחר

עד כה נעצרו 7 חשודים ברצח ובמעורבות ברצח. 3 מהם הודו ושחזרו, אולם האחרים הכחישו, בהם אחד שהוכיח כי היה באשדוד בזמן הרצח. הלילה ייפגשו לראשונה חלק מהם עם עורכי דינם

צילום: עומר מירון, חטיבת דובר המשטרה; עריכה: גדי וינסטוק

(אביו של אחד החשודים: "בני אינו קשור לרצח")

שלושה מהחשודים במעורבות ברצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט צפויים להשתחרר מחר (חמישי) לבתיהם. עד כה נעצרו שבעה חשודים, שלושה מהם חשודים ברצח והאחרים חשודים במעורבות במעשה. שניים מבין השלושה שישוחררו מחר הם חלק מהשישה שנעצרו ביום ראשון לפנות בוקר. החשוד הנוסף שישוחרר נעצר אמש, אולם בית המשפט המחוזי בלוד החליט לשחררו לאחר שהציג אליבי במשטרה שהוכיח כי בימים שסביב הרצח הוא שהה בישיבה באשדוד, ולא בירושלים או באזור הרצח.

עוד על החשודים ברצח מוחמד אבו חדיר:
אביו של אחד החשודים לוואלה!: "בני לא קשור לזה"
מחשש לנקמה: משפחות החשודים דורשות אבטחה
היהדות לא מגדלת טרוריסטים, היהודים כן

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
תחילה לא התירו לחשודים לפגוש את עורכי דינם. מוחמד אבו חדיר/רויטרס

שלושה מבין השישה שנעצרו ביום ראשון הודו במעשה ושחזרו אותו, והם ככל הנראה יישארו במעצר עד לדיון בעניינם ביום שני הקרוב. האחרים טענו כי אינם מעורבים ברצח. בעקבות זאת הגישו עורכי דינם, עדי קידר ואורי קינן מארגון "חננו", ערר על הארכת מעצרם. היום קיבל בית משפט השלום בפתח תקווה את טענתם של עורכי הדין והורה על שחרורם של שניים. יתר החשודים צפויים להיפגש הלילה עם עורכי דינם אחרי שהצו המונע זאת יוסר בחצות.

תחילה, לאחר מעצרם של השישה ביום ראשון, לא התירו להם לפגוש את עורכי דינם. אחרי שהתירו לעורכי הדין בנצי קבלר, עדי קידר ואורי קינן לפגוש אותם, התברר כי העצורים מכחישים כל קשר למעשה. עורכי הדין הגישו ערר על הארכת המעצר של החשודים, ובית המשפט קיצר את מעצרם של שניים מהחשודים ליום חמישי, בדומה לימי המעצר החשוד שנעצר אמש.

6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי משועפאט. צילום מסך
"3 אזרחים נעצרו מבלי שיש להם קשר למעשה"/צילום מסך

לבקשת עורכי הדין, היום התקיים דיון חוזר בעניינם של השלושה. השופטת מרב גרינברג קיבלה את טענות הסנגורים וקבעה כי השלושה ישוחררו מחר לבתיהם אם לא תחול התפתחות של ממש בתיק. "אנחנו שמחים שמה שטענו לגבי החשודים שפגשנו הוכח כנכון", אמר עו"ד בנצי קבלר, המייצג את חלקם. לדבריו, "שלושה אזרחים נעצרו בברוטליות מבלי שיש להם קשר למעשה. לגבי שלושת החשודים הנוספים, נגיב לאחר שיתאפשר לנו להיפגש איתם".

עו"ד עדי קידר הוסיף: "אני מברך על השחרור ובאותה נשימה מביע צער עמוק על כך שהשב"כ והמשטרה החזיקו במעצר שווא את שלושת הצעירים בידיעה ברורה כי אין להם שום קשר לאירועים שיוחסו להם. ללא התערבות אגרסיבית של ההגנה, ספק אם היו משתחררים וזכויותיהם היו ממשיכות להישלל, לרבות זכויותיו של קטין". לדבריו, "בתי המשפט חייבים גם בתיקים אלו לעשות את ההפרדה בין העצורים ולבחון את הראיות בהתאם לחוק ולפסיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully