וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחל פרנקל גינתה את רצח הנער: "נגד התורה והמוסר"

אמו של נפתלי, שנרצח לפני כשלושה שבועות, הביעה זעזוע מהרצח של מוחמד אבו חדיר בתום השבעה על בנה: "צוואתם הייתה של אהבה ושל אנושיות". אביו של הנער מאשים את הממשלה במעשה

צילום: עומר מירון, עריכה: קשת סידי

בתום השבעה על שלושת הנערים שנרצחו לפני כשלושה שבועות, גינתה אתמול (שני) רחל פרנקל, אמו של נפתלי, את רצח הנער מוחמד אבו חדיר. "אפילו בתוך תהום הכאב על נפתלי, קשה לתאר כמה מצערת העוולה שנעשתה בירושלים", אמרה רחל. "שפיכת דם נקי היא נגד המוסר והתורה, שהם הבסיס של כולנו". במקביל, פקדו אנשים רבים, בהם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, את סוכת האבלים של משפת אבו חדיר.

אמו של נפתלי פרנקל, רחל פרנקל, בטקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
רחל פרנקל בהלוויית בנה, בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

"הרוצחים של הילדים שלנו, מי ששלח, עזר, הסית - כולם יובאו לדין. אבל זה יהיה הם ולא אף אדם חף מפשע", הדגישה רחל פרנקל. "זה ייעשה על ידי הצבא, המשטרה ומערכת המשפט, ולא על ידי פורעי חוק. אף אבא ואימא לא צריכים לעבור מה שאנו עוברים עכשיו. אנחנו מרגישים את הכאב של ההורים של מוחמד אבו חדיר. צוואת המוות של איל, גיל-עד ונפתלי היא צוואה של אהבה, של אנושיות ושל אחדות. אנו גאים במדינה שעצרה הפושעים ועצרה את הזעווה. מקווים שיחזור השקט למדינה".

רצח מוחמד אבו חדיר - כותרות אחרונות
מחשש לנקמה: משפחות החשודים ברצח הנער דורשות
צפו בראש המועצה שיצא עם M-16 למתפרעים
שלושה מהחשודים ברצח אבו חדיר שחזרו את המעשה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אביו של מוחמד אבו חדיר: "הממשלה לא רוצה שלום". גדעון צנטנר
חוסיין אבו חדיר, אביו של מוחמד שנרצח, האשים את הממשלה ברצח בנו/גדעון צנטנר

בסוכת האבלים בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים, האשים חוסיין, אביו של מוחמד אבו חדיר, את ממשלת ישראל ברצח בנו. "הבעיה היא עם ממשלת ישראל. היא רוצה את כל השטחים", אמר חוסיין, שהוסיף כי יקבל כל שר ממשלת ישראל שיבוא לנחם אותו, אלא אם הוא "ימני". חוסיין אמר כי הוא לא מעוניין שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יגיע לבקרו. "הלב שלי כואב יותר מדי".

משפחות פרנקל, שער ויפרח קמו הבוקר מהשבעה על גיל-עד, נפתלי ואיל, ופקדו את הקברים הטריים של יקיריהם בבית העלמין במודיעין. לבקשת המשפחות, העלייה לקבר הייתה מצומצמת, והן קיימו טקס אזכרה ליד הקברים, בזמן שהמשטרה מנעה מאזרחים להיכנס למתחם ושמרה על פרטיותן של המשפחות. במהלך השבעה הגיעו אנשים רבים לנחם את בני המשפחות בטלמון, בנוף איילון ובאלעד, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, אנשי צבא ואזרחים רבים שביקשו להשתתף בצערם.

צה"ל עצר חשוד במעורבות בחטיפה וברצח הנערים. עיבוד תמונה
אנשים רבים פקדו את בית משפחות הנערים לאורך השבעה. נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עיבוד תמונה

אתמול הגיעו לבקר את משפחת פרנקל שני פלסטינים תושבי חברון, שהביעו את תנחומיהם בפני אבי ורחל פרנקל, הוריהם של נפתלי. "הייתה פגישה מאוד מרגשת", אמר ישי פרנקל, דודו של נפתלי, "הם באו עם הרבה כנות, דיברו עם אבי וגם עם רחלי, והביעו את השתתפותם באבלם. המפגש מאוד נגע בכולנו".

מוטי פישפידר, שכן וחבר של משפחת שער, סיפר: "אין ספק שהנושא של האחדות הצטלב מהרבה בחינות. האחדות זה היה המסר של שלושת המשפחות, וזה גם מייחד את היישובים, שמאוד פתחו את העיניים לציבור הישראלי בשל האירוע המצער". פישפידר הוסיף כי משפחת שער "אפילו ביקשה משר האוצר יאיר לפיד לומר דברים בטקס האשכבה ביישוב, על אף חילוקי הדעות האידיאולוגיים ביניהם. המסר שלהם הוא מסר של אחדות, ואנו עוסקים בימים אלו בהקמת מיזמים לזכרו של גיל-עד, בסימן האחדות בישראל".

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully