וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאומות בנות 16 ברחו מאנגליה - והצטרפו למורדים בסוריה

השתיים נעדרות זה 10 ימים, אחרי שנמלטו בשעת לילה מביתן במנצ'סטר ועלו על טיסה לאיסטנבול. המשפחה עלתה מסומליה. אחיהן הגדול של התאומות שוהה בסוריה ונלחם בחיילי אסד

אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" - ISIS - החוסה תחת אל-קאעדה – בעיר תל-אביד סמוך לגבול עם סוריה. ינואר 2014. רויטרס
מורדי "דאעש" בסוריה/רויטרס

משטרת אנגליה חוששת כי שתי תאומות בנות 16 יצאו לסוריה, וחברו למורדים הסונים מארגון "דאעש". השתיים, בנות למשפחה מוסלמית אדוקה ממנ'צסטר, נעלמו לפני עשרה ימים בשעת לילה מאוחרת. הוריהן פנו למשטרה, והתברר כי הן נמלטו מביתן ועלו על טיסה לאיסטנבול.

רשת "סקיי" דיווחה כי חוקרים מהיחידה ללוחמה בטרור גילו כי השתיים הגיעו לסוריה, ויצרו משם קשר עם הוריהן. ככל הנראה, התאומות רצו להתאחד עם אחיהן הבכור, הלוחם עם המורדים הנאבקים בנשיא בשאר אסד. המשפחה עברה לאנגליה מסומליה לפני עשר שנים.

לא ברור אם האח, או מתווך אחר, מימן לשתי הנערות את הטיסה לטורקיה. דובר המשטרה אמר כי "ברור ששתי ילדות בנות 16 אינן יכולות להרשות לעצמן כרטיסי טיסה יקרים שכאלה".

חדשות נוספות מהעולם
מדוע הג'יהאדיסט החזק בעולם חשף את פניו בציבור?
צפו: הרכבת ירדה מהפסים - המטוסים נפלו לנהר
הלם בצרפת: אם דקרה למוות מורה באמצע השיעור

לוחמי "דאעש" במצעד צבאי בעיר רקה בצפון-מזרח סוריה – יוני 2014. רויטרס
מצעד של "דאעש" בשבוע שעבר בעיר רקה, בצפון סוריה/רויטרס

לפי הערכה שפורסמה בחודש מאי ב"ניו יורק טיימס", כ-3,000 אזרחים זרים יצאו לסוריה כדי להילחם לצד המורדים. משרד הפנים בבריטניה שלל לאחרונה את אזרחותם של כ-20 בני אדם ששהו בסוריה.

בחודשיים האחרונים מפעילת משטרת לונדון תכנית חינוך מיוחדת בקרב מטיפים מוסלמים, שנועדה לצמצם את מספר הצעירים שיוצאים לסוריה. קרסידה דיק, ראש מדור מבצעים ופשיעה חמורה בסקוטלנד יארד, אמרה ל"גרדיאן" כי תמונות הזוועה שמגיעות מעיראק ומסוריה, מסייעות במאבק נגד הג'יהאדיסטים באנגליה.

לדבריה, הסרטונים המתארים את מעשי הרצח הרבים משמשים את היועצים כדי להרתיע צעירים המחפשים הרפתקה מעבר לים. "לפני שיצאנו עם הקמפיין אנשים אמרו לנו - 'איך אתם יכולים לומר לנו לא לנסוע?'. עכשיו, אף אחד לא אומר את זה. צריך להיות מאוד פזיז, או תמים בצורה קיצונית, כדי לחשוב שאפשר פשוט לצוץ שם, ולעשות משהו טוב".

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully