וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נמלטים מהרקטות בדרום בזמן הבילוי בבריכה

5.7.2014 / 0:03

הבילוי של ילדי מועצת מרחבים בבריכה באחד היישובים נגדע כשאזעקה הופעלה מחשש לפגיעת רקטה. המבלים רצו לתפוס מחסה במרחב מוגן, אליו הם צריכים להגיע בתוך 25 שניות

צילום: שלומי עמר

הירי של עשרות הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים שיבש את תחילת חופשת הקיץ של תלמידי הדרום ועוטף עזה. שלשום (חמישי) זה נגמר בנס כשיושבי בית בשדרות, המשמש כמשפחתון, ניצלו מפגיעה ישירה של רקטה משום ששהו במרחב מוגן. אלא שלא תמיד ניתן למצוא מרחב מוגן. בתיעוד שמובא כאן ניתן לראות את הבהלה שאוחזת בילדים ובמבוגרים כאחד - שהיו אתמול אחר הצהריים בבריכה באחד היישובים במועצה האזורית מרחבים, כשהופעלה האזעקה המבשרת על ירי רקטה לאזור.

עוד על המתיחות בדרום:
אחרי עשרות הרקטות לדרום: צה"ל תקף ברצועת עזה
גורם בחמאס: "הפסקת אש עם ישראל - בתוך שעות"
ליברמן נגד הפסקת האש, 22 מיגוניות בשדרות

לתושבי האזור ישנן כ-25 שניות בממוצע להגיע למרחב מוגן מרגע הישמע ההתרעה על שיגור מרצועת עזה. כך, במקום השלווה והבילויים שאמורים ללוות את הילדים וההורים בתחילתו של חודש יולי - מוצאים עצמם התושבים רצים הלוך ושוב למקלטים ולמרחבים המוגנים, אפילו בזמן רחצה בבריכה.

"מדברים על הפסקת אש אבל בשטח ממשיכים לירות. כך זה, אנחנו נמשיך לדבר על הפסקת אש והם ימשיכו לירות. זה המצב", כך אמר היום ראש המועצה האזורית השכנה, אשכול, חיים ילין. גם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' התייחס למצב ואמר: "מדינה ריבונית חייבת לשמור על כוח ההרתעה שלה ולהגן על אזרחיה, כל אזרחיה, בכל מקום".

לדבריו, לא ייתכן שהתגובה של ישראל תגיע רק בעקבות טילים שיירו לבאר שבע, לאשדוד או לתל אביב. "ירי של המחבלים לעבר תושבי שדרות ועוטף עזה, הוא חמור, וזהו קו אדום שאסור לעבור עליו לסדר היום, בדיוק באותה מידה שפוגעים בעיר גדולה בישראל. אין כאן שתי מדינות ובטח לא שני סוגים של אוכלוסיות".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully