וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: אנתרקס נמצא בבשר, חשש שחמישה נדבקו

משרד הבריאות במדינה הודיע כי המחלה זוהתה בבשר קפוא בעירייה המרוחקת כ-160 קילומטרים מזרחית לבודפשט. לפני שבועיים עלה בארה"ב חשש כ-75 מדענים נחשפו למחלה

אנתרקס. רויטרס
אנתרקס/רויטרס

הונגריה הודיעה היום (שישי) כי אנתרקס נמצא בבשר במזרח המדינה. ממשרד הבריאות ההונגרי נמסר כי חמישה בני אדם נבדקים אם נדבקו במחלה הזיהומית החמורה, המשמשת גם כנשק ביולוגי. על פי הדיווח, המחלה זוהתה בבשר קפוא בעירייה המרוחקת כ-160 קילומטרים מזרחית לבודפשט.

בהלת אנתרקס בארה”ב: עשרות מדענים נחשפו לחיידק

לפני כשבועיים הודיע המרכז האמריקני למניעת מחלות ולשליטה בהן כי קיים חשש שלפחות 75 מדענים במעבדות הפדרליות של ארצות הברית באטלנטה נחשפו לחיידק אנתרקס, והם הועברו לטיפול במטרה למנוע זיהום שעלול לגרום למוות. החשיפה אירעה לאחר שהמדענים, העובדים במעבדה המאובטחת באטלנטה, לא הצליחו להשלים את ההליך לנטרול הבקטריה, שנותרה פעילה. דוגמיות החומר, אשר ככל הנראה הכילו את החיידק החי, הועברו לאחר מכן למעבדות באבטחה נמוכה יותר.

בשנת 2001 נדבקו 22 אנשים בחיידק וחמישה מהם נהרגו, לאחר שמעטפות שהכילו נבגים של הבקטריה נשלחו לכמה משרדי תקשורת ולשני סנאטורים אמריקניים. ההתקפה, שכונתה "מתקפת האנתרקס", החלה שבוע לאחר פיגועי התאומים, והיה חשש כי ארגון אל-קאעדה עומד מאחורי ההתקפה הזאת גם כן, אולם עד היום אינם יודעים בוודאות שירותי הביטחון בארה"ב מי האחראי לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully