וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתה ברשת: "דמו של מוחמד – התחלת אינתיפאדה"

גולשים ערבים קראו ברשת לנקום את רצח הנער משועפאט והעלו תמונות של רובים עם הכיתובים "שרפו אותם" ו"אינתיפאדה שלישית". שר פלסטיני לשעבר קרא לבטל את התיאום הביטחוני

צילום: עומר מירון, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד

המחאה בעקבות רצח הנער מוחמד אבו חדיר נמשכת גם ברשתות החברתיות: על רקע המהומות אתמול בירושלים, בהן השתתפו מאות פלסטינים בטענה כי הרצח נעשה על רקע לאומני, הופצו ביממה האחרונה קריאות רבות לנקמה בישראל. פעיל הג'יהאד האיסלאמי ח'דר עדנאן כתב: "דמו של אבו-חדיר – התחלת אינתיפאדה".

בנוסף, משתמשים רבים העלו תמונות בהן נראים רובים ורימונים עם הכיתוב "מתנחלים מחוסלים" ו"מוות לישראל". גולשים נוספים כתבו "נשרוף אותכם" ו"עזה תשרוף אותחם" (הטעויות במקור).

עוד בנושא:
אבי הנער שנרצח: "כך חטפו את בני". צפו
מזכ"ל בני עקיבא העולמית שתבע נקמה עורר סערה: "הסר החולצה ולך"
תיעוד מהאוויר: התפרעויות בירושלים עקב רצח הנער

עם הידיעה על רצח אבו חדיר החלו משתמשים רבים להעלות הודעות תמיכה בעימותים בבירה ולתייג זאת תחת הכותרת "אנחנו_בני_אדם" – רמז לנאומו של יו"ר הרשות אבו מאזן, שאמר אחרי חטיפת שלושת הנערים כי הם "בני אדם ומגיע להם לחיות". גם שר הרווחה הקודם בממשלה הפלסטינית הביע עמדה תקיפה ופרסם פוסט תחת הכותרת "לא לתיאום ביטחוני" עם גורמי הביטחון הישראליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קריאות לנקמה על רצח הנער מוחמד אבו-חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולשים רבים קראו לפעולות נקמה ודרשו תגובה תקיפה יותר. כך החלו להופיע בטוויטר פוסטים רבים עם הקריאות "שרפו_אותם" ו-"אינתיפאדה_שלישית", לצד תמונות של אבו חדיר.

במהלך המהומות אתמול בירושלים הושלכו שבעה מטעני צינור לעבר כוחות המשטרה, מתוכם התפוצצו שניים. לא נעצרו מפגינים. בנוסף, שלושה עיתונאים נפגעו מאמצעי לפיזור הפגנות של המשטרה, בהם צלמת וואלה! חדשות. עוד נרשמו הפרות סדר והתפרעויות במספר מוקדים ברחבי הבירה: מפגינים יידו אבנים בראס אל-עמוד ואחד המתפרעים נעצר; בהר הבית גם כן יידו אבנים והמקום נסגר למבקרים; ובעיסאוויה יידו אבנים והושלכו צמיגים בוערים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזה תשרוף אותך". קריאות נקמה בטוויטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מן הצד השני, נשמעות קריאות רבות לנקמה על רציחתם של נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. בין היתר, אל המערכת של אתר החדשות 0404 הגיעו בתוך שעות ספורות תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקמה, ובכמה מהן אף דרישה מפורשת לרצוח ערבים. בפייסבוק הוקמה קבוצה הנקראת "עם ישראל דורש נקמה", שצברה יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה. היא כוללת בין היתר תמונה של תינוק הקורא לנקמה וקריאות קיצוניות בעד שנאת ערבים, בהן "לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים!".

בתגובה, פנה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן אל בכירי המשטרה, וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לגזענות ולאלימות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully