וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאוויר: התפרעויות בירושלים עקב רצח הנער

במהלך היום נרשמו עימותים קשים בין מפגינים למשטרה בשועפאט ובמקומות נוספים במזרח ירושלים, במהלכם הושלכו מטעני צינור ובקבוקי תבערה לעבר השוטרים. 3 עיתונאים נפצעו

צילום: דוברות משטרת מחוז י-ם

מאות מפגינים התפרעו היום (רביעי) בשועפאט סמוך לביתו של מוחמד אבו-חדיר, הנער בן ה-17 שנרצח הלילה וגופתו החרוכה התגלתה ביער ירושלים, בטענה כי הרצח נעשה על רקע לאומני. במהלך המהומות הושלכו שבעה מטעני צינור לעבר כוחות המשטרה, מתוכם התפוצצו שניים. לא נעצרו מפגינים. בנוסף, שלושה עיתונאים נפגעו מאמצעי לפיזור הפגנות של המשטרה, בהם צלמת וואלה! חדשות.

במשטרה דיווחו כי במהלך היום הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים על ידי מאות המפגינים. במקביל נרשמו הפרות סדר והתפרעויות במספר מוקדים ברחבי הבירה: מפגינים יידו אבנים בראס אל-עמוד ואחד המתפרעים נעצר; בהר הבית גם כן יידו אבנים והמקום נסגר למבקרים; ובעיסאוויה יידו אבנים והושלכו צמיגים בוערים.

עוד בוואלה! חדשות:
"אין לי ספק שהאחיין שלי נרצח כנקמה על רצח הנערים"
אלפי לוחמי צה"ל קוראים לנקמה ורצח של ערבים
"נחמה, לא נקמה": אלפים מחו בבירה נגד גזענות

כבר בשעות הבוקר המוקדמות התכנסו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, כדי לדון בממצאים שהתקבלו מהשטח. בעקבות הרצח, החליטו במשטרה להעלות כוננות בכל הגזרות לפעם ג', רמה אחת לפני הכוננות הגבוהה ביותר, עקב החשש למהומות קשות.

מחמוד, דודו של מוחמד, אמר מוקדם יותר היום לוואלה! חדשות כי היו עדי ראייה לחטיפה שאף ניסו לרדוף אחרי כלי הרכב אליו הוכנס הנער, וכי הם בטוחים שמדובר בתגובה לרצח הנערים שהובאו אתמול לקבורה. "אין לי ספק שהרצח בוצע על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים הישראלים", קבע הדוד. לדבריו, למשטרה הועבר דיווח בנושא מיד והיא הייתה יכולה לאתר במהירות את כלי הרכב והחוטפים, אולם איחרה בתגובתה. עוד ציין כי בידי המשטרה סרט וידאו המתעד את החטיפה, שבו ניתן לראות את כיצד מכניסים את הנער למכונית. לטענתו, מדובר באותו כלי רכב שרק לפני יומיים ניסו לחטוף באמצעותו נער לא הרחק משם.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס לרצח והטיל את האחריות למעשה על ישראל. כמו כן, דרש אבו מאזן מישראל לחשוף את הרוצחים ולשפוט אותם. בדבריו דרש אבו מאזן מראש הממשלה בנימין נתניהו לגנות את החטיפה והרצח של הנער כפי שהרשות גינתה את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully