וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בשדרות: "נגיב על כל ירי מעזה, ולא נפסיק"

30.6.2014 / 19:27

שר הביטחון ביקר במפעל שעלה באש בשל ירי רקטות, והזהיר: "אם מישהו בעזה חושב שאנחנו עסוקים ביו"ש - יש לנו כוחות גם לשם". הוא הבטיח: "נחזור לשקט של אחרי 'עמוד ענן'"

צילום: שי מכלוף, זוהר גואטה, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה יעלון, ביקר היום (שני) במפעל "דנבר" בשדרות שעלה באש במוצאי שבת בשל ירי רקטות מרצועת עזה, והבהיר: "אנחנו קודם כל מגיבים על כל ירי, ולא נפסיק, כדי שבצד השני יבינו שיש לכך מחיר". לדבריו, "יכול להיות שמישהו בעזה חושב שאנחנו עסוקים ביהודה ושומרון ולא יכולים לטפל בו – אז אני רוצה לספר שיש לנו די כוחות גם לכאן וגם לכאן".

יעלון התייחס גם בקצרה למבצע להשבת שלושת הנערים החטופים, ואמר: "אנחנו מתקדמים, אבל עדיין צריך אורך רוח וסבלנות". שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מהפיצוץ במפעל, וארבעה עובדים שהיו במקום בזמן נפילת הרקטה הצליחו לחלץ את עצמם בשלום.

עוד בוואלה! חדשות:
14 שעות לחטיפה: המשטרה גילתה מהשב"כ על השיחה למוקד
ליברמן: "נעשה הכול לשמור על יציבותה של ירדן"
גורם ביטחוני: בשעות הקרובות נדע אם פני חמאס להסלמה

ישראל ברוך קוגן עומד במפעל הצבע השרוף שלו בשדרות. רויטרס
"יש פה מנהיגות שיודעת לעמוד גם ברגעים שבהם אנחנו סופגים רקטות". מפעל "דנבר" לאחר השריפה/רויטרס

"ברור שברצועת עזה יש ארגונים שונים, זרמים שונים, שיקולים שונים, כל אחד יורה משיקוליו, אבל בסוף יש גורם אחד אחראי – החמאס, ששולט בעזה", אמר יעלון, והוסיף: "לנוכח הפיוס עם אבו מאזן, גם לו יש אחריות לרצועת עזה". שר הביטחון הבהיר כי לא ידוע מי אחראי לירי, "אבל בכל מקרה חמאס הוא אחראי. הוא הסמכות, יש לו האחריות והוא צריך לדאוג ששום ארגון, כולל הוא עצמו, לא יירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הצד השני משלם מחיר כבד על כל פרובוקציה, כולל בלילה האחרון ובלילות האחרונים, כולל בסיכולים ממוקדים של אחראים לירי, ולכן הוא משלם וישלם מחיר עד שיגיד 'די'", ציין יעלון. בהתייחסו לאפשרות של הסלמה, אמר: "כמובן שאנו נערכים לאפשרות החמורה יותר, אך כרגע אני לא רואה סיבה להסלמה, לפחות מהצד השני".

יעלון הבטיח כי מערכת הביטחון תיתן את המענה להחזרת השקט לנגב. "מאז מבצע 'עמוד ענן', לפני למעלה משנה, שקט באזור. חמאס דואג שלא תהיה הסלמה, ואפילו פועל נגד הגורמים שיורים. נחזיר את המצב הזה, בדרך כזו או אחרת. טפטוף רקטות לא מקובל עלינו". הוא הוסיף: "אנחנו כממשלה מחויבים להביא לחידוש מפעל הצבע שנשרף כמה שיותר מהר. זה חלק מיכולת העמידה שלנו, ואני שמח ששדרות פורחת. אני שמח שיש פה מנהיגות שיודעת להוביל את הציבור ולעמוד גם ברגעים שבהם אנו סופגים רקטות".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully