וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של היטלר "שונא הכסף" נחשף – היה מיליארדר

הרודן הנאצי הצהיר שאין לו עניין בכסף במהלך חייו, אך תחקיר חדש מגלה כי הוא החזיק נכסים הנאמדים בשישה מיליארד דולר, שאותם השיג במרמה. "הוא אהב כסף, רק לא רצה לעבוד למענו"

אדולף היטלר. AP
"הוא חש שתשלום מסים הוא מתחת לכבודו". אדולף היטלר/AP

בתום מלחמת העולם השנייה, כשאדולף היטלר הוכרז באופן רשמי כמת, בעלות הברית חישבו שנכסיו שווים 800 אלף דולר בכסף של היום – סכום צנוע במונחים של דיקטטורים. היטלר תמיד הצהיר כי אין לו עניין בכסף והכריז כי כל מה ששייך לו שייך למפלגה הנאצית. אולם "ערוץ 5" הבריטי טוען כי שווי נכסיו, שכלל רכוש, חפצי אומנות וכסף מזומן נאמד בשישה מיליארד דולרים, בהתבססו על מסמכים חדשים.

בזמן שהיטלר לא תכנן את השתלטותו על גרמניה ואת שעבודה של יבשת אירופה, הוא עבד על מערך יוצא דופן של צבירת הון עתק. הוא החביא אוספי אומנות, העביר מיליונים לחשבונו הפרטי באמצעות רכישה ממשלתית של ספרו "מיין קאמפף" וקיבל זכויות יוצרים על יצירותיו. פרט לכך שמנהיג המפלגה הנאצית הצליח להסתיר מאוהדיו המשולהבים את עושרו, היטלר הצליח להערים גם על רשויות המס בגרמניה. לפני שמונה לקנצלר גרמניה, חייב היה היטלר תשלום מס בסך שלושה מיליון דולר. זמן קצר לאחר שעלה לשלטון, הוחלט כי שליטי גרמניה לא צריכים לשלם מסים.

עוד ידיעות בעולם
מתקרבת למערב: קייב חתמה על הסכם עם האיחוד
"המורדים בעיראק הוציאו להורג כ-160 בני ערובה"
אחרי 3 שנים: מסתמן כי ארה"ב תתערב במשבר בסוריה

"הוא חש שתשלום מסים הוא מתחת לכבודו", הסביר כריס וויטון, מחבר הספר "ההון של היטלר". "הוא אהב כסף, הוא רק לא היה מוכן לעבוד הרבה למענו. תוך פחות מעשור, הוא עבר ממצב של פשיטת רגל לבעל הון". הפיהרר השקיע כסף רב בנכסים, ובזבז כ-200 מיליון דולר בשיפוץ אחוזת הכפר שלו, שאותה הפך למתחם מפואר עם 30 חדרים, שעוטרו בשטיחים וכיסויי קיר פרסיים.

על פי מסמכים שהיו מסווגים במשך עשורים רבים אחרי המלחמה, עולה כי המשרד לשירותים אסטרטגיים, הגוף שהקדים את סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, גילה חשבונות של היטלר שבהם היו למעלה מ-350 מיליון דולר. אחותו של היטלר, פאולה וולף, ניסתה בשארית חייה להשיג את הזכות לירושה של אחיה, וארבעה חודשים לפני מותה היא אכן קיבלה אותה – אולם היא ככל הנראה לא הייתה מודעת לסכומי הכסף שהחביא אחריו הרודן הנאצי. ככל הנראה, החשבונות הוחרמו על ידי ממשלות שוויץ והולנד, שבהן הם היו מוסתרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully