וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות באום אל-פחם: בקבוקים ואבנים הושלכו על שוטרים

שלומי גבאי

27.6.2014 / 19:57

מאות מפגינים המוחים על מדיניות המעצרים המנהליים ותומכים בחטיפת הנערים חסמו את כביש 65, ופונו באמצעים לפיזור הפגנות. שני שוטרים נפצעו קל. ליברמן: "מחבלים לכל דבר"

צילום: שלומי גבאי עריכה: מתן חדד

מאות בני אדם הגיעו אחר הצהריים (שישי) לצומת אום אל-פחם להפגין על מדיניות המעצרים המנהליים של ישראל ולאות הזדהות עם סבל תושבי השטחים. חלק מהמפגינים ירדו לכביש 65 וחסמו את התנועה. נוסף על כך, הם החלו ליידות אבנים לעבר כוחות משטרה שניסו להדוף אותם מהמקום ולפנות אותם מהכביש. במהלך העימותים נפצעו שני שוטרים באורח קל מיידוי האבנים. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הלל יפה בחדרה. המשטרה פינתה את המפגינים מהכביש אל תוך אום אל-פחם, ושם נמשכו העימותים.

עשרות רעולי פנים המשיכו להשליך אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים, ואלה השיבו לעבר באמצעים לפיזור הפגנות, ובהם גז מדמיע ורימוני הלם. מפקד מחוז חוף של המשטרה, ניצב חגי דותן, אמר בעקבות המקרה: "לא נאפשר לפגוע בשגרת חיי התושבים באום אל-פחם ולסכן את משתמשי הדרך".

המפגינים גם יצאו נגד מבצע "שובו אחים" להשבת שלושת הנערים החטופים, וטענו כי מדינת ישראל ניצלה את אירוע החטיפה כדי לפגוע בתושבי העיר חברון ובתושבי יהודה ושומרון בכלל. התושבים בירכו על חטיפת הנערים ואמרו כי רק כך אפשר יהיה לשחרר את כל האסירים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

עוד בוואלה! חדשות
צה"ל חיסל שני פעילי טרור ברצועת עזה
האיש שמצא את גופת אחותו של מאיר הר ציון
מאות מבקשי מקלט השתתפו בצעדת מחאה לגבול מצרים

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד מעצרים מנהליים באום אל-פחם, 27 ביוני 2014. שלומי גבאי
ההפגנה באום אל-פחם, היום/שלומי גבאי

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) השתתף בהפגנה, ואמר בכניסה לאום אל-פחם: "התושבים מוחים על מדיניות ממשלת ישראל בשטחים. זוהי חובתנו המוסרית כנבחרי ציבור. ההפגנה התנהלה ללא דופי עד אשר המשטרה הפעילה אמצעים אלימים לדיכוי המפגינים".

עלי, תושב אום אל-פחם, אמר כי דווקא בערב חג הרמאדן הקדוש בחרה משטרת ישראל לעשות פרובוקציות ולנהוג באלימות כלפי תושבים, שבסך הכול באו להזדהות עם אחיהם שבגדה המזרחית ובעזה. "חלק מתנאי הקבלה למשטרה זה להיות גזעני ושונא ערבים, ובגלל זה לשוטרים שבאים לאום אל-פחם יש שנאה ורצון לפגוע בתושבים".

נאסים, אף הוא תושב העיר, הוסיף: "בוודאי שיש לחטיפה ול'תג מחיר' השפעה על התנהגות התושבים. מאז פשע 'תג מחיר' שבוצע במסגד שלנו התושבים זועמים ורוצים להוציא את הזעם שלהם. מאז החטיפה הצבא והמשטרה עושים הכול כדי לפגוע בסדר היום של הערבים ולמרר את חייהם כאילו שכל ערבי שותף לחטיפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אהרונוביץ': "המסיתים יטופלו בכל חומרת הדין"

בעקבות ההפגנה פנה שר החוץ אביגדור ליברמן לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', ואמר לו כי על המשטרה לפעול "בנחישות ובזריזות על מנת לעצור את המסיתים, כדי שניתן יהיה למצות עמם את מלוא חומרת הדין". ליברמן אמר כי יש להתייחס לאלה שקראו קריאות בעד חטיפות כאל מחבלים לכל דבר ועניין. השר עוד אמר כי בכוונת השרים מסיעתו לדרוש בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב לקיים דיון בממשלה או בקבינט בנוגע למה שכינה "ההקצנה המסוכנת בקרב הנהגת ערביי ישראל".

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד מעצרים מנהליים באום אל-פחם, 27 ביוני 2014. שלומי גבאי
עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד מעצרים מנהליים באום אל-פחם, 27 ביוני 2014/שלומי גבאי

בלשכת אהרונוביץ' הדגישו כי מדובר בהפגנה לא חוקית. השר עצמו הגיב ואמר: "אלו התבטאויות חמורות המעידות על הקצנה בעמדות חלק מהציבור הערבי. המסיתים יטופלו בכל חומרת הדין ובהתאם לחוק. לא ניתן לאירועים מסוג זה לפגוע במרקם ובשגרת החיים".

לפניות לכתב: shlomimyg@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully