וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד ראש עיריית רמת גן: תפר ג'וב למקורבת

26.6.2014 / 19:45

שאמה-הכהן הגיש עתירה נגד ישראל זינגר לאחר שביקש להקפיא את מינויה של בכירה בעירייה שלטענתו מונתה בשל יחסיה עם ראש העיר, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. "הפגמים בהליך המינוי זועקים לשמיים"

כרמל שאמה הכהן בדיון חרום בכנסת על מצוקת הדיור, יולי 2011. עומר מירון
"ראש העיר והוועדה לא בחלו באמצעים". כרמל שאמה-הכהן/עומר מירון

חבר הכנסת החדש-ישן, כרמל שאמה-הכהן, הגיש השבוע עתירה לבית הדין לעבודה בתל אביב נגד ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, לאחר שהאחרון מינה אישה אתה הוא נמצא לכאורה ביחסים אישיים וקרובים, לתפקיד בכיר בעירייה. שאמה-הכהן שהתמודד מול זינגר בבחירות האחרונות לראשות העירייה, כיהן כחבר דירקטוריון במפעלי בית עמנואל (מב"ע), ארגון ללא מטרות רווח של עיריית רמת גן, האחראי על מתן שירותי תרבות לתושבים. זינגר, משמש יו"ר הדירקטוריון של הארגון.

תחילה פנה שאמה-הכהן במכתב לזינגר, כפי שפורסם לפני כשלושה חודשים בוואלה! חדשות, ובו ביקש שיסביר על טיב היחסים בינו לבין סימונה גרושקה, שעבדה כמורה ברמת גן ומונתה לראש מחלקת תרבות בעירייה, על אף שאין לה כישורים מתאימים לכך.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: אלה החשודים בחטיפת שלושת הנערים
הסתיים תחקיר חדירת המחבל בדרום: קצינים הודחו
שליחנו מדווח מגבול עיראק: ’הגיהנום של הג’יהאד’

בעתירה שהגיש באמצעות עורכי דינו אסף פריאל, גלי שטיינברג ויעל בארי ממשרד יובל לוי ושות', מבקש שאמה-הכהן בקשה דחופה למתן צווים זמניים, ולהורות על ביטול מינויה של גרושקה או לפחות על השהייתו, וכמו כן להורות לזינגר שלא לעסוק בעניינה. "בקשה זו עניינה במינויה ובהעסקתה של מי שאמונה על ניהול ענייני התרבות באחת מהערים הגדולות והמרכזיות בגוש דן, בניגוד עניינים חמור, תוך הפרה בוטה של הדין ושל כללי המנהל התקין", נכתב בעתירה. "זהו סיפורה של מורה, בעלת ותק וזכויות במערכת החינוכית ברמת גן, אשר הפכה בן לילה לאחראית על ניהול אירועי התרבות בעיר. זאת, תוך שהיא מועדפת על פני מועמדת בעלת כישורים רלוונטיים, ומבלי שהיא עצמה מבססת כישורים שכאלה, או דומים להם, כלל ועיקר".

"כדי להגיע לתוצאה המיוחלת, שכאמור הייתה ידועה כבר מראש, לא בחלה ועדת המכרזים של מב"ע ולא בחל ראש העיר באף אמצעי", נכתב בהמשך. "הפגמים הרבים בהליך המינוי זועקים לשמיים ומחייבים התערבותו של בית הדין הנכבד". בהמשך העתירה, פרט שאמה-הכהן את העבירות שביצע לכאורה זינגר, בהן "יצירת תפקיד יש מאין, תפירת תנאי הסף ודרישות התפקיד למידותיה של המועמדת המועדפת, וכיפוף התנאים שנקבעו על מנת שהמועמדת המועדפת תעמוד בהם".

"בזבוז משווע של כספי ציבור"

אלא שזהו לא סוף הסיפור, כך נטען בעתירה. "מרגע מינויה של אותה אישה ובשל מערכת היחסים בינה לבין ראש העיר, החורגת מהפן המקצועי, מצוי האחרון בניגוד עניינים מובנה תמידי, אשר רק ביטולו של המינוי וקיומו של מכרז חדש יוכלו לבטלו", זאת משום שראש העיר מפקח באופן אישי על עבודת מחלקת התרבות ולכן מתקיימים בינו לבין אותה הבכירה יחסי כפיפות. "לשם השלמת התמונה יצוין, כי חוסר ניסיונה הניהולי של אותה בכירה, לרבות בתחומים הרלבנטיים, בא לידי ביטוי בניהול והפקת חגיגות אירועי יום העצמאות ברמת גן, אשר נערכו תוך בזבוז משווע של כספי ציבור וחריגה של למעלה ממיליון שקלים מהתקציב (הגבוה ממילא) שנקבע לכך מראש".

שאמה-הכהן אף מביא אסמכתאות לדבריו. תפקיד מנהלת מחלקת התרבות לא היה קיים בפני עצמו אלא עבדת מסוימת מילאה אותו לצד תפקיד נוסף. כאשר שאל בישיבת דירקטוריון מה פשר הפיצול, נענה כי "זה משתנה בהתאם לחלוקת התיקים. נוצר כתוצאה מכך שנושא התרבות חולק אחרת במבנה הקואליציוני", כפי שכתוב בפרוטוקול הישיבה. בעתירה טוען שאמה-הכהן כי "לא היה צורך אמיתי וענייני בפיצול התפקיד".

לדבריו, "'שיקולים קואליציוניים' הם שהכתיבו את הפיצול. מהם אותם 'שיקולים'? כיום ברור, כי הצורך 'לתפור ג'וב' למקורבת לראש העיר, הוא אותו 'שיקול קואליציוני' שעמד על הפרק". בהמשך מתייחס שאמה-הכהן גם לנושא העלויות. "מדובר בבזבוז ניכר של כספי הציבור, שכן לצורך התפקיד החדש, הוכשר גם משרד חדש למחלקה החדשה, במבנה הצמוד למשכנו של ראש העיר ואף נוצרה משרה נלווית, משרת מזכירתה של אותה בכירה".

שאמה אף מפרט מדוע כישוריה של גרושקה אינם תואמים לתפקיד אותו היא מבצעת ומציין את חוסר ניסיונה. לדבריו, הסיבה למינוי היא היותה פעילה של זינגר בבחירות, וכן "מערכת יחסים בינאישית החורגת מהפן הפוליטי-מקצועי, נתון שעמד אף הוא במרכז ה'שיקולים' לקבלתה לתפקיד".

בעקבות הפרסום הקודם בוואלה! החדשות נמסר מעיריית רמת גן: "מדובר בהאשמות שווא ובהשמצות הגובלות בפלילים שמקורן באדם מתוסכל".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully