וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד המספרה ואחיו של השהיד: פרופיל החוטפים

27.6.2014 / 0:15

כבר יממה לאחר החטיפה הצליח שב"כ לעלות על עקבות החוטפים, ופיענח את זהותם. האחד נעצר לראשונה כשהיה בן 18, והשני הוא בן למשפחת טרור שאחיו נהרג ב-2005 כשזרק מטען על חיילים

צילום: עומר מירון, אלי מנדלבאום, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

אמש (חמישי) הותר לפרסום כי מרואן קוואסמה ועאמר אבו עיישה הם המחבלים שעומדים מאחורי חטיפת שלושת הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל – וכעת ניתן לומר שכבר יממה אחרי פיגוע החטיפה הצליח שב"כ לחשוף את מעורבותה של הזרוע הצבאית של חמאס במעשה, ואת אחריותם האישית של השניים למעשה.

מרגע חשיפת המידע הוגדרו השניים מבוקשים בכירים ונפתח אחריהם מצוד. נשותיהם וקרובים נוספים לחשודים נחקרו במטרה להתחקות אחר עקבותיהם. פרט לשניים, שב"כ בסיוע ימ"מ ויחידות עילית של צה"ל עצרו עוד כמה פעילים ומעורבים בחטיפה, שנמצאים כעת בחקירה.

עוד בנושא
קדחת קניות ופקקי תנועה: חברון שבה לשגרה
"שובו אחים": מת מפצעיו פלסטיני שנפצע מירי צה"ל
הקבינט בחן עצירת כספים מהרשות למחבלים שנכלאו

קוואסמה הודה שעבר אימונים בעז א-דין אל-קסאם

שני החשודים המרכזיים הם פעילים מוכרים, שריצו בעבר עונשי מאסר בישראל. קוואסמה בן ה-29, עובד מספרה במקצועו, נעצר לראשונה כבר בגיל 18. מאז הוא נעצר ארבע פעמים נוספות, חלקן במעצר מנהלי. בחקירה האחרונה בשב"כ הודה כי היה מעורב באימונים של עז א-דין אל-קסאם בחברון, שכללו אימונים במערות, כמו גם בניסיון להשיג חומרי נפץ למטעני חבלה ובגיוס פעילים נוספים. ב-2010 נעצר ושוחרר אחרי שנתיים בכלא בישראל.

אבו עיישה בן ה-32, נפח במקצועו, היה עצור בישראל מספר פעמים בשל מעורבותו בזרוע הצבאית של חמאס בחברון, שבה היה חבר גם קוואסמה. אביו אף הוא היה עצור כמה פעמים על חברות בחמאס ועל פעילות טרור. כמו כן, אחיו של אבו עיישה נהרג בידי כוחות צה"ל ב-2005 בעת שהשליך מטען חבלה לעבר כוח צבאי.

הסיבה לפרסום שמות השניים, שבועיים אחרי החטיפה - כך לדברי גורם ביטחוני בכיר - נעוצה בכך שעצם היעדרותם מבתיהם הסגירה ממילא את מעורבותם במעשה. יצוין כי במערכת הביטחון דורגו שני הפעילים תחת רמת סיכון "נמוכה", כמו מאות אחרים ברחבי יהודה ושומרון.

"נמשיך עד שנמצא אותם"

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, אמר בריאיון שהתפרסם היום בעיתון אל-קודס כי הפעולה הצבאית בגדה "לא תיפסק עד שימצאו שלושת החטופים".

14 ימים אחרי שנעלמו השלושה, וכשאלפי חיילי צה"ל סורקים את הגדה בכלל, ואת סביבות העיר חברון בפרט במסגרת מבצע "שובו אחים", הבהיר מרדכי כי האחריות לחטיפה מונחת על כתפי חמאס, ומשום כך מירב המאמצים הם נגד הארגון, מוסדותיו ואנשיו. עד כה, לטענתו, עצר הצבא 306 פעילי חמאס (מהם חברי פרלמנט ואסירים לשעבר), פשט על 60 מוסדות חמאס, סגר שמונה מהם, והחרים 700 אלף שקלים שיועדו למימון טרור. ערב הרמדאן אמר מרדכי כי חרף המבצע לא יופסק זרם החשמל לפלסטינים תושבי הגדה. "פעולת צה"ל איננה נגד האזרחים, אלא נגד חמאס".

(עדכון ראשון: 21:15)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חיילי צה"ל פועלים בחברון. רויטרס
"הפעולה תימשך". חיילי צה"ל בחברון/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החטופים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully