וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט בוחן עצירת כספים מהרשות למחבלים שנכלאו

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לבחון כיצד לעצור את המענקים לאסירים הכלואים על ביצוע פיגועים. במקביל, הפרקליטות הצבאית מבקשת להאריך את מאסר משוחררי עסקת שליט שנעצרו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט אמש (רביעי) להמשיך בפעולות לאיתור החטופים גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, במסגרת מבצע "שובו אחים". כמו כן, הוחלט לבחון שורה של פעולות למניעת העברת כספים מהרשות הפלסטינית לאסירים הכלואים על ביצוע פיגועי טרור.

על פי נתונים רשמיים של תקציב הרשות הפלסטינית עולה כי המשרד לענייני אסירים העביר לאסירים הכלואים בישראל ולמשפחותיהם 260 מיליון שקל ב-2012, תוספת של עשרה מיליון משנת 2011. המשכורות והמענקים מחולקים בהתאם למספר שנות המאסר שנגזרו על המחבלים ותקופת המאסר שריצו האסירים המשוחררים. אסיר שכלוא למשך חמש עד עשר שנים מקבל 4,000 שקל בחודש, ואסיר שנגזרו עליו מעל ל-30 שנות מאסר זוכה במשרות של 12 אלף שקל. אסיר שריצה בין שנה לשלוש שנות מאסר יזכה למענק בסך 5,000 שקל, ואילו מי שריצה 30 שנות מאסר ומעלה יקבל מענק נדיב בסך 87 אלף שקל.

במקביל, התקיימו אמש דיונים על מאסרם של אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט ונעצרו מחדש לאחר חטיפת הנערים. הדיונים התקיימו בפני הוועדה לבחינת הפרת תנאי הקלה בעונש על תנאי, היושבת בבית המשפט הצבאי שומרון. ועדה זו דנה ב-21 בקשות שעניינן ביטול ההקלה בעונש של האסירים לנוכח הפרת תנאי שחרורם. במהלך הדיון, ובהסכמת סנגוריהם, נקבעו מועדים לשמיעת הבקשות ולקבלת ההחלטות לגופן. במסגרת מבצע "שובו אחים" נעצרו 58 עצורים שעונשם הוקל במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

שחרור אסירים פלסטינים במחסום ביתוניא, 31 בדצמבר 2013. מור שאולי
שחרור אסירים/מור שאולי

בת גלים שער, אמו של הנער החטוף גיל-עד, התייחסה אתמול גם היא לתנאי האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. שער מתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', בשל הסיכום שהושג עם העצירים הפלסטינים, ושהביא לסיום שביתת הרעב שלהם, שנמשכה כחודשיים.

"קמתי הבוקר, שפשפתי את אוזניי ושמעתי ששב"ס עשה הסכם עם האסירים הביטחוניים. באמת?", תהתה שער במפגש עם חברי כנסת בירושלים, שהשתתפו בה גם רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, ואיריס יפרח, אמו של איל יפרח. היא אמרה כי ראש הממשלה מבקש לפייס את האסירים והוסיפה: "חייבים להרע את תנאיהם, שיבינו שלא שווה לחטוף ילדים. לא יכול להיות שהם יהיו בחגיגות רמדאן ועם שלם יישב כאן בחרדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בת גלים שער ואיריס יפרח, אימהות הנערים החטופים בנתב"ג, בדרכן לז'נבה   24 ביוני 2014.. ניב אהרונסון
"חייבים להרע את תנאיהם". שער/ניב אהרונסון

גם אתמול בלילה עצרו כוחות צה"ל 17 מבוקשים ברחבי הגדה המערבית, בהם חברי הפרלמנט הפלסטיני איברהים טאפש טיוק ואנור א-זבון – אנשי סיעת "השינוי והרפורמה" של חמאס. זאת במסגרת היום ה-13 למבצע "שובו אחים", לאיתור שלושת הנערים החטופים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", השניים נעצרו במהלך פשיטה לילית על בתיהם. בנוסף נעצרו שני בכירי חמאס: ד"ר ע'סאן הרמאס, מרצה באוניברסיטה הפתוחה, וחסן אל-ורדיאת מבית לחם. במהלך המעצרים נרשמו הפרות סדר בטול כרם, אולם לא היו נפגעים.

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully