וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השוטרת שסיווגה את שיחת החטופים כ"הטרדה" - תודח

25.6.2014 / 9:37

ההערכות במשטרה הן שהשוטרת שענתה לשיחה מהנערים בעת החטיפה תודח מתפקידה או מהשירות, לאחר שלא התייחסה לפנייתם ברצינות. "שוטרת ותיקה ומוערכת, חבל שתסיים כך את דרכה"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' מצדיק את הביקורת על המשטרה, בשבוע שעבר)

מסתמן כי השוטרת הוותיקה שקבעה כי השיחה למוקד 100 של הנערים החטופים היא בגדר הטרדה תודח מתפקידה, או מהשירות במשטרה בכלל – כך העריכו היום (רביעי) גורמים המעורים בפרטי הבדיקה. כיממה לאחר חטיפת הנערים פורסם לראשונה בוואלה! חדשות על המחדל שהוביל לעיכוב של מספר שעות בפתיחת החיפושים אחר גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל שנחטפו מתחנת הסעה מחוץ לישיבה בה למדו בגוש עציון בערב יום חמישי, 12 ביוני.

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
אמו של גיל-עד: "לא נשקוט עד שישובו הבנים בשלום"
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"
זועבי לאתר הקשור לחמאס: "הפלסטינים נאלצים לחטוף"
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
טיפול לקוי בשיחתם למוקד 100 של המשטרה. נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

כזכור, אחד הנערים התקשר למשטרה לאחר החטיפה ולחש "נחטפתי, נחטפתי". את השיחה הראשונית קיבל שוטר שח"מ – שירות חובה צבאי במסגרת המשטרה, שהעביר את הקריאה לשוטרת הוותיקה הנחשבת לאחת מהשוטרות טובות במרכז השליטה של מחוז ש"י במשטרה. אולם זו, כך על פי ממצאים ראשוניים של הבדיקה, החליטה לסווגה כהטרדה ולא העבירה את המידע הלאה בשרשרת הפיקוד למפקדה. משכך, התעכב הליך איתור השיחה – דבר שייתכן כי היה מעלה את החשד שמדובר בחטיפה.

הערכה היא כי המשטרה צפויה להמליץ על הדחתה של השוטרת הוותיקה ממרכז השליטה לכל הפחות, או מהמשטרה בכלל. במשטרה ציינו כי השוטרת היא אחת השוטרות המוערכות במרכז השליטה ואף קיבלה תעודות הוקרה על פעילותה. "אם זה קרה לה, זה יכול לקרות לכל אחד", אמר קצין המעורה בפרטים. "היא קיבלה תעודות הצטיינות על הצלת חיי אדם בעבר, וחבל מאוד שאירוע כזה עלול להביא לסיום דרכה", אמר הקצין.

המשטרה טרם סיימה את בדיקתה הסופית. בשבוע הבא אמורה הוועדה להגיש את מסקנותיה הסופיות למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, שצפוי באותה הזדמנות להתייחס לראשונה לפרטי הפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully