וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוסלמי? אל תישא את שמו של אללה במלזיה

בית המשפט במדינה ההולכת ומקצינה אשרר פסיקה שנויה במחלוקת שאסרה על המיעוטים להשתמש במילה בהתייחס לאלוהיהם. הסיבה: חשש שהדבר "יבלבל את המוסלמים" ויגרום להם להתנצר

מפגין נגד השימוש במילה אללה על ידי לא-מוסלמים מחוץ לבית המשפט בפרברי קואלה לומפור. מלזיה, 23 ביוני 2014. רויטרס
"אללה - רק למוסלמים". מפגין מחוץ לבית המשפט, אתמול/רויטרס

בית המשפט העליון במלזיה אשרר אתמול (שני) פסק דין האוסר על אזרחי המדינה הלא-מוסלמים להשתמש במילה "אללה" בהתייחס לאלוהיהם. המילה, שמקורה בשפה הערבית, משמשת במלזיה כמקבילה של המילה "אל". לצד המוסלמים, המהווים כמעט שני שלישים מאוכלוסיית המדינה, משתמשים במילה גם המיעוטים השונים, בייחוד הנוצרים וההינדואים.

העיסוק בסוגיה החל ב-2007, אז הזהירה הממשלה כי תבטל את רישיונו של העיתון המקומי של הקהילה הנוצרית, "דה הראלד", בשל השימוש במילה בהתייחס לאלוהי הנוצרים. העיתון פנה אל בית המשפט, וזה פסק לטובתו ב-2009. ואולם, זמן לא רב אחר כך הפך בית דין לערעורים את ההחלטה. המאבק המשפטי נמשך מאז, והיום החליטו שופטי בית המשפט העליון, ברוב של ארבעה לעומת שלושה, כי להותיר את פסק הדין על כנו. עורך העיתון, האב לורנס אנדרו, אמר כי הוא "מאוכזב עמוקות" מהחלטת השופטים. מחוץ לבית המשפט בירכו פעילים מוסלמים על הפסיקה.

אזרחיה הנוצרים של מלזיה טוענים כי הם משתמשים במילה "אללה" זה מאות בשנים וכי הפסיקה מפרה את זכותם לעשות כן. מנגד, הרשויות בקואלה לומפור הסבירו כי הדבר עלול "לבלבל את המוסלמים ולגרום להם להתנצר". רבים רואים בהתפתחות האחרונה חלק מתהליך של איסלאמיזציה, במדינה שהייתה בעבר סמל לחיים משותפים בין קבוצות דתיות ואתניות שונות.

מנהיגים נוצרים שונים הודיעו כבר כי לא יחדלו מלהשתמש במילה, על אף החלטת בית המשפט. "אנו ממשיכים לעמוד על זכותנו להשתמש במילה 'אללה' בספרי הקודש, בכנסיות, בטקסים ובהתכנסויות שלנו", אמר יו"ר הפדרציה הנוצרית במלזיה, האב או הונג סנג.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סודאן: שוחררה הצעירה שנידונה למוות אחרי שהתנצרה
הפיוס קרב? הבדלנים באוקראינה הצטרפו להפסקת האש
דאגה בגבול: "ירדן תגברה כוחות ליד עיראק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully