וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הקואליציה "נעלמו" מהמליאה, ההצבעות נדחו

24.6.2014 / 4:55

יו"ר הקואליציה ביטל את ההצבעות על הצעות החוק הממשלתיות שנועדו להלילה, בהן זו שנוגעת למינוי רב ראשי אחד, אחרי שהבין שיש להן רוב דחוק. "כשאנשים יחליטו שזה חשוב, נצביע"

חבר הכנסת יריב לוין. מגד גוזני
"לא מוכן לקבל זאת". ח"כ יריב לוין/מגד גוזני

יושב ראש הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד), הסיר אמש (שני) את ההצבעות על הצעות החוק הממשלתיות שתוכננו לעלות בהמשך הלילה וזאת בשל החשש שהרוב במליאה אינו מובטח.

עוד בוואלה! חדשות
הורים שכולים: "אמרנו לכם - הסטטיסטיקה לא משקרת"
ישראל נגד שובתי הרעב: כך יזינו אסירים בכפייה
מפגש נדיר: ישראל ומדינות ערב ישוחחו על הגרעין

ההחלטה התקבלה אחרי שלוין שם לב שרבים מחברי סיעת הליכוד-ביתנו עזבו את משכן הכנסת - מסיבה לא ברורה - ומבלי להתקזז עם חבר כנסת מהאופוזיציה שייעדר גם הוא מההצבעה. כך יצא, שהרוב של הקואליציה בהצעות החוק הממשלתיות היה דחוק ועמד על שמונה חברי כנסת לכל היותר.

המליאה עוד הספיקה בין היתר לאשר את החלק הראשון של הצעת החוק שיזמו השרים ציפי לבני ונפתלי בנט שמבקשת לקבוע רב ראשי אחד בישראל (ברוב של 22 מול 14), אולם לאחר מכן הוחלט להסיר את החלק השני של ההצעה שהיה אמור לעלות להצבעה.

"מציאות שבה צריך להצביע על חקיקה ממשלתית ורק שני שרים נמצאים - אני לא מוכן לקבל", אמר לוין לוואלה! חדשות. "לכן החלטתי לחתוך את העניין. כשאנשים יחליטו שחשוב להם להיות כאן, נחזור להצביע". לא ברור עדיין מה עומד מאחורי אותה "היעלמות" רבתית, אולם ייתכן והדבר קשור להסכם חשאי עם המפלגות החרדיות, שמתנגדות בתוקף לאיחוד הרבנות הראשית האשכנזית והספרדית.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully