וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה: החייל שרצח 5 מחבריו ניסה להתאבד ונעצר

בסוף השבוע פתח החייל הצעיר באש לעבר חבריו והשליך לעברם רימון יד. לאחר מכן נמלט, וביממה האחרונה התנהל מו"מ לכניעתו. בשנים האחרונות אירעו במדינה כמה תקריות דומות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת קוריאה הדרומית לכדה הבוקר (שני) את החייל שרצח חמישה מחבריו ופצע שבע מהם באזור הגבול המבוצר עם קוריאה הצפונית. בהודעת משרד ההגנה בסיאול, נאמר כי "החייל נלכד אחרי שניסה לפגוע בעצמו בירייה לאזור הבטן". החייל, שזוהה רק בשם משפחתו, לים, אמור היה להשתחרר מהצבא בחודש ספטמבר, והמניע למעשיו אינו ידוע.

ביום שבת פתח החייל באש לעבר חבריו לפלוגה, והשליך לעברם רימון יד. שניים נפצעו קשה. לאחר מכן נמלט, ואתמול בבוקר אותרו עקבותיו סמוך לבית ספר, כ-10 קילומטרים מאזור הרצח. צוותי המשטרה והצבא כיתרו אותו באזור מיוער סמוך, והוא התבצר עם נשקו האישי וירה לעברם. שוטר אחד נפצע.

הוריו של החייל הובאו למקום כדי לשכנע אותו להיכנע. המו"מ עם החייל נמשך לאורך היממה האחרונה, ובלילה היו דיווחים סותרים על לכידתו. הבוקר, ניסה החייל להתאבד בירייה, ופונה לבית החולים כשהוא פצוע מירי. מצבו אינו ברור.

חדשות נוספות מהעולם
סקנדל בפולין: על כוס וודקה, הנגיד סחט את הממשלה
חמינאי מזהיר את אובמה: אל תתערבו במשבר בעיראק
בת ברית חדשה? משלוח נפט מכורדיסטאן הגיע לישראל

חייל שרצח 5 מחבריו בגבול המפורז מפונה לבית החולים אחרי שניסה להתאבד – קוריאה הדרומית, 23 ביוני 2014. רויטרס
החייל היורה מפונה לבית החולים, הבוקר/רויטרס

ממשלת קוריאה הדרומית התנצלה אתמול "על הדאגה שנגרמה לאומה" בשל המצור. גורם צבאי בסיאול אמר כי החייל "סבל מקשיי הסתגלות" והודיע כי המשטרה הצבאית חוקרת את הפרופיל הפסיכולוגי שלו.

התקרית אירעה במוצב שמירה במחוז גנגוון, הגובל עם קוריאה הצפונית. האזור המפורז (DMZ) בין שתי המדינות נחשב לגבול המבוצר ביותר בעולם. אין עדויות לכך שהשכנה הדיקטטורית מצפון עודדה את הירי.

תקריות מסוג זה אינן נדירות בצבא קוריאה הדרומית: ב-2011, חייל פתח באש לעבר עמיתיו וניסה לפוצץ את עצמו ברימון. ארבעה חיילים נהרגו. ב-2005, חייל השליך רימון לעבר שמונה מחבריו והרג אותם. בשני המקרים, החיילים סיפרו קודם לכן כי "הרגישו פגועים" מהתנהגות המפקדים כלפיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילים מצבא קוריאה הדרומית במהלך מצוד אחר חייל שרצח חמישה מחבריו ליד הגבול עם הצפון – 22 ביוני 2014. AP
חיילים מצבא קוריאה הדרומית במהלך החיפושים אחר היורה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully