וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ברית חדשה? משלוח נפט מכורדיסטאן הגיע לישראל

21.6.2014 / 0:25

מטען של נפט גולמי, שמקורו בצינור הנתון למחלוקת בין ממשלת מחוז כורדיסטאן לבגדד, יעגון מחר בנמל אשקלון חרף אזהרות של ארצות הברית. במשרד התשתיות הלאומיות סירבו להגיב

מיכלית של נפט גולמי מכורדיסטאן הגיעה לישראל. רויטרס
האונייה הנושאת את מטען הנפט, מול חוף אשקלון/רויטרס

מטען של נפט גולמי שמקורו במחוז כורדיסטאן שבעיראק הגיע אתמול (שישי) לישראל. מדובר במשלוח הראשון מצינור הנפט החדש והשנוי המחלוקת, אולם טרם ידוע אם הוא מיועד לישראל הרשמית או לחברה פרטית. הידיעה על המשלוח מגיעה על רקע איומים של הממשל המרכזי בעיראק לפיהם יינקטו בצעדים משפטיים נגד הקונים, ובצל אזהרותיה של ארצות הברית שלא לקבל משלוחים אלה. האונייה ובה המיכלית צפויה לעגון היום בבוקר בנמל אשקלון.

מכירת המיכלית SCF אלטאי, שהגיעה דרך עיר הנמל הטורקית ג'ייהאן, נמצאת בחשיבות עליונה עבור ממשלת המחוז הכורדי, ודאי לנוכח המשבר בעיראק. המשלוח הגיע דרך תוואי שנועד לעקוף את מסלול צינור הנפט של הממשל המרכזי בבגדד, ונועד לקדם את שאיפותיה של ממשלת המחוז לעצמאות כלכלית.

גורמים רשמיים בישראל מסרו כי רכישת הנפט הגולמי נועדה בין היתר לחזק את הקשרים הדיפלומטיים במזרח התיכון ולהרחיב את האפשרויות לאספקת נפט. זאת, גם על רקע התחממות ביחסים בין וושינגטון וטהראן. יצוין כי בתי זיקוק בישראל רכשו בעבר נפט גולמי מגורמים כורדיים בעבר, אולם במתכונת מצומצמת. המשלוחים הגיעו לישראל לאחר שהגיעו במשאיות לטורקיה ומשם נשלחו על גבי אוניות.

משרד התשתיות הלאומיות סירב להגיב על העסקה. "אנחנו לא מגיבים על מקורו של הנפט הגולמי המיובא לישראל על ידי בתי זיקוק פרטיים", נמסר.

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה כי "מכירות מסוג זה צריכות להתבצע דרך הממשל המרכזי (של עיראק)".

עוד בוואלה! חדשות:
"שימו לב, הגג שלכם בוער": לילה עם הכוחות בבירת החמאס
דודו של אחד החטופים: "ההערכה על בסיס מידע שהם בחיים"
צפו: חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully