וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הדרומית: חילופי אש עם חייל שרצח 5 מחבריו

הטוראי יים פתח באש אתמול במוצב סמוך לגבול עם קוריאה הצפונית ונמלט עם נשקו האישי. הוריו הובאו למקום שבו אותר הבוקר כדי לשכנעו להיכנע. המניע למסע הרצח לא ברור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חיילים מצבא קוריאה הדרומית הצליחו לאתר הבוקר (ראשון) טוראי חמוש, שרצח אתמול חמישה מחבריו לפלוגה ונמלט. החייל נלכד ליד בית ספר בעיר גוסאונג, כמה עשרות קילומטרים מעמדת השמירה שבה הוצב. במקום התנהלו חילופי אש, והחייל המתבצר פצע את אחד מהחיילים המכתרים אותו. הוריו הובאו למקום כדי לשכנע אותו להיכנע.

החייל, שזוהה רק בשם משפחתו, יים, פתח באש אתמול בצהריים לעבר חבריו, בעמדת שמירה מבודדת בגבול המבוצר עם קוריאה הצפונית. עוד שני חיילים נפצעו אנוש, וחמישה פונו לבתי החולים במצב קל. היורה ברח עם הנשק האישי שלו - רובה "דייהו K2" - וכמה מחסניות.

משרד ההגנה בסיאול הודיע בלילה כי המצוד אחרי החייל מתנהל ברחבי המדינה. מחסומים הוצבו לאורך נתיבי הבריחה המשוערים של היורה, ובכניסה לערים הגדולות באזור.

עוד חדשות מקוריאה
צפון קוריאה: "אובמה קוף שחור ומגעיל, מקומו בגן חיות"
אסון בקוריאה הדרומית: 20 קשישים סיעודיים נהרגו בשריפה
מגדל מגורים קרס במרכז פיונגיאנג, מאות בני אדם נהרגו

מצוד אחר חייל מצבא קוריאה הצפונית שרצח חמישה מחבריו ונמלט – 22 ביוני 2014. רויטרס
מחסום שהוקם במסגרת המצוד אחר החייל היורה, הבוקר/רויטרס

המניע לרצח אינו ברור. החייל היה אמור להשתחרר מהצבא בחודש ספטמבר. גורם צבאי בסיאול אמר כי החייל "סבל מקשיי הסתגלות". דובר משרד ההגנה מסר "התנצלות על הדאגה שנגרמה לאומה".

התקרית אירעה במוצב שמירה במחוז גנגוון, הגובל עם קוריאה הצפונית. האזור המפורז (DMZ) בין שתי המדינות נחשב לגבול המבוצר ביותר בעולם. אין עדויות לכך שהשכנה הדיקטטורית מצפון עודדה את הירי.

תקריות מסוג זה אינן נדירות בצבא קוריאה הדרומית: ב-2011, חייל פתח באש לעבר עמיתיו וניסה לפוצץ את עצמו ברימון. ארבעה חיילים נהרגו. ב-2005, חייל השליך רימון לעבר שמונה מחבריו והרג אותם. בשני המקרים, החיילים סיפרו קודם לכן כי "הרגישו פגועים" מהתנהגות המפקדים כלפיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מצוד אחר חייל מצבא קוריאה הצפונית שרצח חמישה מחבריו ונמלט – 22 ביוני 2014. רויטרס
חייל שנפצע במצור מפונה לבית החולים, הבוקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully