וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיקדון יימחק": כך חברות מרמות חיילים משוחררים

23.6.2014 / 9:06

חברות שמתחזות לקרן להכוונת חיילים משוחררים שלחו מסרונים למשוחררים טריים בבקשה לעדכן את פרטיהם האישיים. אחרת, טענו, פיקדון השחרור ייעלם. המטרה - סחר במאגרי מידע

חיילי חטיבת הצנחנים בפעולות לאיתור החטופים בחברון, יוני 2014. דובר צה"ל
ההודעות הביאו חיילים משוחררים מבוהלים לפנות לקרן כדי לבדוק אם הפיקדון שלהם אכן יימחק/דובר צה"ל

אלפי חיילים משוחררים קיבלו בשבוע האחרון מסרונים המתריעים בפניהם לעדכן את פרטיהם האישיים בקישור המצורף להודעה, ולא – פיקדון השחרור שלהם יימחק מחשבון הבנק. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי ההודעות המזויפות נשלחו מטעם חברות מסחריות המתחזות לקרן להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, שכל מטרתן היא ליצור מאגר נתונים של חיילים משוחררים לצורך סחר במאגרי מידע. לאחר שהחברות מקבלות את פרטיהם האישיים של החיילים המשוחררים, הן מוכרות אותם לחברות שמקדמות תכנים שיווקיים לאוכלוסייה זו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה המזוייפת שנשלחה לחיילים משוחררים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההודעות הביאו חיילים משוחררים מבוהלים לפנות לקרן כדי לבדוק אם הפיקדון שלהם אכן יימחק מחשבון הבנק. "ההודעה אמרה שאם עברו שנתיים מהשחרור שלי ועדיין לא השתמשתי בכסף הוא ייעלם, וביקשו שארענן את פרטיי כדי למנוע את זה", שחזרה אורית, חיילת משוחררת שקיבלה את הודעה המזויפת. "בהתחלה נבהלתי ולחצתי על הקישור, וכשראיתי את העמוד המלא שמתי לב לכך שמלבד מילוי פרטים אישיים היו המון תכנים והצעות שיווקיות בהנחות לחיילים משוחררים: קוסמטיקה, הסרת שיער בלייזר, מכוני כושר ועוד. זה נראה מופרך".

בעקבות התלונות שהגיעו ממצד חיילים משוחררים רבים שנפלו בפח ומילאו את פרטיהם, קראה הקרן להכוונת חיילים משוחררים לזכור שההודעות לא נשלחות מצדה וכי מומלץ לא לחשוף פרטים אישיים לגורמים שאינם מזוהים. גורם בכיר בקרן אמר כי "הנושא של סחר במאגרי מידע אינו דבר חדש בישראל וכעת אין שום חוק או עמדה בנוגע לכך". לדבריו, "חתך הגילאים 18 עד 26 מעניין מאוד את הגורמים הפרטיים והמסחריים ותמורת המאגר הם מקבים רווחים גדולים. אני קורא לכל חייל לבדוק מי הוא נותן השירות ואם הוא משתייך למשרד הביטחון. אם לא, אין למסור פרטים אישיים ואין לשתף פעולה".

עוד בוואלה! חדשות:
בתגובה לירי ברמת הגולן: צה"ל תקף בסוריה
קצין בכיר: המבצע נגד חמאס יסתיים בתוך ימים ספורים
לפיד התנגד לחוק ההזנה בכפייה - נתניהו דחה ההצבעה

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully