וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל"ט התרסק בחברון, הפלסטינים השיבו אותו לצה"ל

כלי הטיס, שסייע לכוחות הצבאיים הפועלים באזור חברון, התרסק ונחת על גג בית פלסטיני. המזל"ט הוחרם על ידי המשטרה הפלסטינית והוחזר לידי צה"ל. לא ברור מה גרם להתרסקות

מזל"ט התרסק בחברון. מתוך עמוד הפייסבוק חברון דיי ניוז, צילום מסך
המזל"ט שהתרסק היום/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק חברון דיי ניוז

מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) של צה"ל התרסק היום (ראשון) על גג ביתה של משפחה פלסטינית בחברון, ככל הנראה עקב תקלה טכנית. שוטרים פלסטינים החרימו אותו מיד האזרחים, והחזירו אותו לידי צה"ל. הנפילה לא גרמה לנפגעים או לנזק.

עוד בוואלה! חדשות
שר החוץ הפלסטיני: ייתכן שישראל ביימה את החטיפה
נהרג על הגבול ביום הראשון לחופש: "לא התריעו"
ארבל פרשה מהעליון: "מהלוחמות הגדולות בשחיתות"

אף שלא פורסם באיזה מזל"ט מדובר, מזל"טים רבים, בהם כאלה מסוג "רוכב שמים", מסייעים בימים הללו בפעילות צה"ל בחברון במסגרת מבצע "שובו אחים". לצד יתרונותיהם הרבים, יש להם היסטוריה רוויית תקלות. במרץ האחרון התרסק מזל"ט ברצועת עזה, ובחודש נובמבר 2013, התרסק אחד מהם בעזה ונפל לידי חמאס לאחר שככל הנראה הפעיל מנגנון עצמי ונחת בשטח הפלסטיני.

רוכב שמיים מוגדר מזל"ט טקטי מהדגם הקטן ביותר שברשות צה"ל. הוא משרת למשימות של כוחות חי"ר. המזל"ט, שהחל לפעול במלחמת לבנון השנייה, קצר הצלחות גם במבצע עופרת יצוקה ועמוד ענן וגם בפעילות ביטחון שוטפת. הוא נושא מצלמה אלקטרו-אופטית ומצלם יום ולילה ומסוגל להעביר למסך מחשב או שעון יד תמונה חדה על הנעשה בשטח. המזל"ט, בשמו התעשייתי "סקיילארק", הוא בעל מנגנון מיוחד שמאפשר לו לנחות אנכית במקרה של תקלה טכנית.

מזל"ט התרסק בחברון. מתוך עמוד הפייסבוק חברון דיי ניוז, צילום מסך
מזל"ט התרסק בחברון/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק חברון דיי ניוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully