וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן שוקל למנוע את כניסתו לישראל של שליח האו"ם

22.6.2014 / 0:11

שר החוץ שוקל לאסור על כניסת השליח רוברט סרי, בשל טענה שניסה להעביר כספים מהאו"ם לתשלום משכורות פקידי ממשלת חמאס. סרי: השקעתי כאן הרבה, מצער לשמוע שמפקפקים באמינותי

רוברט סרי שליח האו"ם במזה"ת. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
שליח האו"ם סרי, בלשכתו בחודש מרץ/נועם מושקוביץ

ליברמן נגד השליח המיוחד של האו"ם: שר החוץ, אביגדור ליברמן, בוחן את האפשרות למנוע את כניסתו לישראל של השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, בעקבות מידע שלפיו סרי ניסה להעביר כספים מהאו"ם לתשלום משכורות לפקידי ממשלת חמאס בעזה.

סרי נחשב מזה זמן רב לאישיות לא אהודה בירושלים, וישראל אף האשימה אותו לפני כחודשיים בהפצת מידע שקרי, לאחר שטען כי שוטרים מנעו ממנו להגיע לטקס נוצרי בעיר העתיקה בירושלים. הערב דיווח אודי סגל בחדשות ערוץ 2 כי שר החוץ מעוניין להכריז על סרי כמסורב כניסה, בטענה כי לישראל ישנו מידע המצביע על כך שסרי ניסה להעביר כספים מהאו"ם לממשלת חמאס בעזה, דרך קטאר.

עוד חדשות מהארץ:
"הצוות האדום" של צה"ל הופך את החור השחור מבפנים
שריפת ענק השתוללה באזור קיסריה, מפעל נשרף כליל
חברת החשמל: האב שנהרג עם בתו בת"א הוזהר שוב ושוב

סרי הכחיש את הטענות והבהיר: "אכן ביקרתי בקטאר לפני כמה שבועות, אך לא דנו שם בתשלום משכורות פקידי חמאס באמצעות כספי האו"ם". סרי הוסיף כי "הבהרתי כבר בעבר שסיוע כספי מצד האו"ם בתשלום המשכורות של פקידי חמאס בעזה, יתבצע רק בהסכמת כל הצדדים, בהם ישראל. מצער לשמוע שאחד מהצדדים מפקפק באמינותי, לאחר כל השנים שהקדשתי במאמצים להביא לפתרון במשבר".

סרי, דיפלומט ותיק יליד הולנד, משמש השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם באן קי מון לתהליך השלום מאז שנת 2007. בחודש מרץ האחרון נשלח סרי בשליחות מיוחדת מטעם מזכ"ל האו"ם לאוקראינה, שם הוא נחטף לזמן קצר בידי מיליציה מקומית. לאחר שחרורו עזב את אוקראינה וחזר להתמקד בשליחותו הקבועה במזרח התיכון, שכעת נמצאת בסכנה.

הרצוג שוחח עם אבו מאזן, נתניהו דיבר עם מזכ"ל האו"ם

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע האחרון עם המזכ"ל באן ועדכן אותו בכך שהמידע המצוי בידי ישראל מצביע באופן חד משמעי שחמאס אחראי לפיגוע החטיפה של שלושת הנערים. נתניהו מסר לבאן כי הוא מעריך את הגינוי התקיף שלו לפיגוע החטיפה וכי הדבר צריך לבוא לביטוי במעשים בשטח. ראש הממשלה הוסיף ואמר כי ישראל מתנגדת להעברת הכספים מקטאר לחמאס וכי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צריך לסיים את הברית עם חמאס. "אנו עדים לאכזריות שלוחת רסן של טרור איסלאמי", אמר נתניהו. "זה קורה גם במדינות מסביבנו. מדינת ישראל נחושה להגן על עצמה מול הטרור הרצחני המופנה נגדה".

אמש (שבת) שוחח יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) עם אבו מאזן על חטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. בשיחה אמר אבו מאזן כי "הרשות עושה הכול על מנת למצוא את שלושת הנערים", והוסיף כי "הרשות פועלת בתיאום בטחוני מלא עם כוחות הביטחון הישראלים". עם זאת, אבו מאזן התלונן על הלחץ הצבאי המופעל על האוכלוסייה האזרחית בשל המבצע לאיתור החטופים. ח"כ הרצוג הביע את הערכתו בפני אבו מאזן על הדברים שאמר בכנס הליגה הערבית בסעודיה, שנערך השבוע, שם גינה יו"ר הרשות את אירוע החטיפה.

(עדכון ראשון: 22:11)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully