וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם את המחבלים מאיתמר עצרו רק אחרי שבועיים"

19.6.2014 / 8:50

280 פלסטינים, בהם 200 אנשי חמאס, נעצרו מאז החל מבצע "שובו אחים", לאיתור שלושת הנערים החטופים. קצין בכיר הבהיר: "אנחנו לא סופרים ימים, זה מבצע מורכב שמצריך סבלנות"

חיילי צה"ל מחפשים אחר שלושת הנערים החטופים במהלך מבצע צבאי בחברון, יוני 2014. AP
חייל צה"ל בחברון/AP

שבוע למבצע "שובו אחים": כוחות צה"ל ממשיכים בפעילותם הנרחבת בגדה המערבית לאיתור שלושת הנערים החטופים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, וכחלק מכך נעצרו לפנות בוקר (חמישי) 30 פלסטינים החשודים בפעילות טרור. שניים מהעצורים - מהדי עאצי ואמג'ד חלבי - השתחררו במסגרת עסקת שליט, והם מצטרפים לעשרות האסירים שנעצרו בשנית מוקדם יותר השבוע. עד כה, נעצרו במהלך המבצע 280 פלסטינים ברחבי הגדה, בהם 200 אנשי חמאס. כמו כן, נסרקו 900 מבנים ויעדים במטרה לאתר את החטופים.

במהלך פעילות של חטיבת גבעתי בג'נין הלילה, נפתחה אש לעבר הכוח והושלכו לעברו מטענים. בתגובה, השיבו החיילים בירי ממנו נפצעו כמה פלסטינים.

"צריך להתאים ציפיות, במבצע כזה צריך הרבה נחישות וזה לוקח זמן", סיפר לוואלה! חדשות קצין בכיר בצה"ל, שהתייחס למשך הפעילות בגדה. "הסיפור של המבצע הזה הוא המשכיות וקצב עבודה, ממש כמו לאחר הפיגוע באיתמר, שבו המחבלים יצאו מכפר עוורתא הסמוך ולקח יותר משבועיים להגיע אליהם", אמר. "אז גם כאן מופעל מאמץ מודיעיני גדול מאוד, וזה לא ילך בלי סבלנות. אנחנו לא סופרים ימים, אנחנו לא במלחמת יום הכיפורים. יש כאן פיגוע מאוד משמעותי וצריך זמן לפרוץ את מעגל החטיפה".

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות
גם בברזיל: הפגנות למען שחרור החטופים במונדיאל
המשטרה השמיעה למשפחות את שיחת החטיפה
צפו: החטוף איל יפרח ”משחרר חברים מהשבי” בהצגה

נוסף על המעצרים, פשטו הלילה כוחות של המנהל האזרחי בליווי צה"ל על אוניברסיטת ביר זית ועל תשעה מוסדות השייכים לארגון חמאס או הפועלים מטעמו באזור חברון, שכם, רמאללה וג'נין. מדובר במוסדות, משרדים ואגודות שונות הפועלים בין היתר לגיוס כספים ולהלבנת כספים שנועדו לפעילויות טרור, ונתפס בהם ציוד רב וכן חומרי הסתה נגד ישראל. כמו כן נאספו מסמכים וחומרים נוספים המפלילים וקושרים את אותםמקומות לפעילות טרוריסטית ביהודה ושומרון.

אותם כספים שנאספו על ידי המוסדות שהיו במוקד הפשיטה הוסוו לכאורה תחת פעילות אזרחית כשלמעשה שימשו למימון פעולות טרור נגד יעדים ישראלים. יצוין כי חמאס ניצל מוסדות אלה גם לביסוס מעמדו בשטח תוך כדי ניצול אוכלוסיות חלשות לצורך יצירת תלות ומחויבות בארגון.

רקטה נפלה צמוד לכביש 232 במועצה אזורית אשכול. יוני 2014. שי מכלוף
שרידי רקטה שנורתה לדרום/שי מכלוף

בתוך כך, הפעילות נגד גורמי הטרור ברצועת עזה נמשכת אף היא. הלילה תקף חיל האוויר משגר מוטמן, תשתית טרור ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה, וכן שני מוקדי פעילות טרור נוספים במרכז הרצועה - וזאת בתגובה לירי הרקטות על יישובי הדרום אתמול. זוהו פגיעות מדויקות במטרה. אחת הרקטות ששוגרו אמש התפוצצה בשטח בנוי בקיבוץ במועצה אזורית שער הנגב, והסבה נזק למבנה. השנייה התפוצצה בשטח פתוח באותו אזור. לפני התפוצצותן נשמעה באזור וכן בעיר שדרות אזעקת "צבע אדום".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

משפחות החטופים בנוף איילון. נועם מושקוביץ
משפחות החטופים בפגישתם אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully