וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: לוויין שפיתחו תלמידים ישוגר לחלל

"דוכיפת 1", פרי פיתוח של יותר מ-200 תלמידים, הוא לוויין זעיר הנועד לסייע למטיילים הזקוקים לחילוץ במקומות ללא קליטה סלולרית, בהם אוקיינוסים ומדבריות

תיעוד: כך שוגר לוויין הריגול "אופק 10" לחלל. משרד הביטחון
יותר מ-200 תלמידים השתתפו במיזם. שיגור הלוויין הישראלי אופק/משרד הביטחון

לראשונה בישראל ובאירופה: ננו-לוויין פרי פיתוח של תלמידי תיכון ישוגר לחלל. הפיתוח הישראלי "דוכיפת 1", פרי מוחם והשקעתם של יותר מ-200 תלמידים שנועד לסייע בחילוץ מטיילים, ישוגר לחלל היום (חמישי) בשעה 22:10 שעון ישראל מבסיס השיגור יאסני שברוסיה. מדובר בלוויין התלמידים השני בעולם שמשוגר לחלל, לאחר שיגורו של פיתוח אמריקני בסיוע נאס"א לפני כחצי שנה.

לדברי המפתחים, הלוויין יסייע למטיילים שאבדה דרכם במקום שאין בו קליטה סלולרית. כך, מטייל שאיבד את דרכו יוכל לשלוח אותות מצוקה אל הננו-הלוויין, שבתורו ישדר למרכז הבקרה בהרצליה, יאתר את מיקום הטייל וישלח כח חילוץ. טכנולוגיה זו מאפשרת כיסוי אזורים רבים של אוקיינוסים, יערות ומדבריות, בהם אין קליטה סלולרית. בין היתר, כולל "דוכיפת 1" אמצעי פיקוד ושליטה, מערכת בקרת אנרגיה ומערכת תקשורת ומצברים לתקופה שבה הוא מוסתר מהשמש. ביתר הזמן הוא פועל על אנרגיה סולרית.

הננו-לוויין הישראלי, הנתמך על ידי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, שוקל 860 גרם וגוברו וקוטרו 10 ס"מ. הלוויין מונע מכוח המהירות הראשונית שיצבור במהלך שיגור, אינו מכיל תא דלק ויישאר במסלול בחלל כ-20 שנה, מתוכם מקווים התלמידים שיתפקד בצורה תקינה כשנתיים.

הלוויין ישוגר על גבי טיל שיוט צבאי שעבר הסבה לשימוש אזרחי. כשהלוויין יגיע לגובה 600 ק"מ מעל כדור הארץ וינוע במהירות של 27 אלף קילומטר לשעה, ינסו לראשונה התלמידים ליצור עמו קשר ולקבל דוח מצב. "דוכיפת 1" עתיד להשלים הקפה מלאה את כדור הארץ בכל שעה וחצי, לקלוט בכל רגע אותות מצוקה משטח בקוטר של כ-4,000 קילומטרים ולכסות את כל כדור הארץ תוך מספר שעות.

עוד בוואלה! חדשות:
עיראק ביקשה מארה"ב לתקוף אווירית בשטחה
דנינו הקים צוות לבדיקת הטיפול בשיחת הנערים החטופים
שתי רקטות התפוצצו במערב הנגב, נזק קל למבנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully