וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר לקריאה שנייה: קצבאות יישללו ממחבלים משוחררים

16.6.2014 / 13:25

ועדת העבודה והרווחה אישרה פה אחד מניעת כספי מדינה מאסירים שהשתחררו במסגרת הסכם מדיני או חילופי שבויים. מרצ הביעה הסתייגות. יו"ר הוועדה כ"ץ: "מוטב מאוחר מאף פעם"

הפגנה נגד שחרור מחבלים מול בית ראש הממשלה בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגנה נגד שחרור מחבלים במסגרת הפעימה השלישית, דצמבר 2013/נועם מושקוביץ

בצל משבר חטיפת הנערים: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) פה אחד את הצעת החוק שלפיה יישללו הטבות וכספים מקופת המדינה מאסירים משוחררים שריצו עונש מאסר בגין עבירות לאומניות. ההצעה, שאושרה לקריאה שנייה ושלישית, עוסקת באסירים שהיו כלואים יותר מעשר שנים, השתחררו לפני שנשאו את העונש במלואו, ויצאו לחופשי בעסקת שבויים או במסגרת הסכם מדיני.

לפי הצעת החוק, איחוד של כמה הצעות שהגישו חברי הכנסת יריב לוין, דוד רותם ורוברט אילטוב (הליכוד ביתנו), אסירים משוחררים לא יקבלו כספים מקופת המדינה עד למועד השחרור שנקבע להם במקור. בין היתר, מדובר בכספים כמו דמי אבטלה, דמי לידה וגמלאות לנפגעי עבודה. עם זאת, לא ישללו גמלאות קיום בסיסיות, כמו הבטחת הכנסה, מהאסיר המשוחרר ומבני משפחתו.

סיעת מרצ הגישה הסתייגות להצעת החוק, שלפיה יש לשלול מהאסירים רק מספר מצומצם של גמלאות ולאפשר לאסירי עולם שישתחררו לקבל את הגמלאות כעבור 30 שנה משחרורם. חברי הוועדה, בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), דחו פה אחד את הסתייגות.

יו"ר הוועדה כץ אמר בתום הדיון שמדובר בחוק שמן הראוי היה להביאו לדיון בכנסת עוד קודם לכן. "צר לי שעד כה התאפשרה קבלת הגמלאות לרוצחים ולטרוריסטים, אך מוטב מאוחר מלעולם לא, ואני שמח שהצעת החוק אושרה", אמר.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

עוד בוואלה! חדשות:
בלעדי: האדם האחרון שדיבר עם שלושת הנערים החטופים
אמו של החטוף איל יפרח: "הלב מאמין שתחזור בשלום"
התפתחות בחקירת הרצח של שלי דדון במגדל העמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully