וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט שוקל להרוס את בתיהם של בכירי חמאס בגדה

בדיון שיערך היום תעלה גם האפשרות לגרש פעילים של התנועה מיהודה ושומרון לעזה בתגובה לחטיפה. אתמול העביר נתניהו "מסרים מאיימים" לאבו מאזן והזהיר מפני השלכות חמורות

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (שני) בצהריים לדיון נוסף בסוגיית חטיפת הנערים בקריה בתל אביב. בניגוד לדיון הקבינט הקודם בנושא, שנערך בשבת בערב, צפויות להתקבל החלטות על צעדים מעשיים נגד חמאס בתגובה למעורבותם של אנשי התנועה האיסלאמית בחטיפה. גורמים מדיניים אמרו הבוקר כי בין השאר תעלה לדיון האפשרות לגרש פעילים בכירים של חמאס מהגדה המערבית לרצועת עזה, וכן הריסת בתיהם של בכירי התנועה בגדה. בשלב הנוכחי מדובר בהצעות לדיון בלבד, והחלטות בנושא יתקבלו רק בתום ישיבת הקבינט. זאת על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר אתמול כי למעורבותו של חמאס בחטיפה יהיו "השלכות חמורות".

הדיון הנוכחי מגיע יממה לאחר שנתניהו העביר מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שלפיו משבר החטופים יוביל לפגיעה משמעותית ברשות - כך מסר גורם פלסטיני לוואלה! חדשות. לטענתו, דבריו של נתניהו הועברו לאבו מאזן באמצעות גורמים רשמיים בישראל כ"מסרים מאיימים", ולא בשיחה ישירה. גורמים מדיניים בישראל אמרו בתגובה כי "לאבו מאזן הועבר מסר ישיר, לא דרך המצלמות, שלפיו הרשות הפלסטינית אחראית לאירוע ולגורלם של החטופים".

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
הנערים החטופים. נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח/עומר מירון

גורמים בישראל וברשות הפלסטינית אמרו כי המסר התקיף שהועבר מישראל לאבו מאזן כלל שורת נזקים שעשויים להיגרם לרשות הפלסטינית כתוצאה מהמשבר הנוכחי, ובהם הקשחת תנאי התנועה בשטחי הרשות, הגברת הפעילות הצבאית בגדה המערבית ופגיעה במעמדה הכלכלי והבינלאומי של הרשות. כמו כן, הוזהר יו"ר הרשות הפלסטינית מפני האפשרות של קריסת התיאום הביטחוני עם ישראל. עם זאת, בין הצדדים מתקיים לפי שעה שיתוף פעולה תקין, שכן זהו אינטרס משותף לרשות ולישראל, והפלסטינים אף מנסים לסייע לאתר החטופים.

חטיפת הנערים - כותרות אחרונות:
במהלך המעצרים: שני פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בגדה
"שובו בנים": 150 פלסטינים נעצרו בגדה מתחילת המבצע
התפילה שנכתבה לחטופי אנטבה הועברה למשפחת יפרח

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בסוף השבוע דווח בתקשורת הפלסטינית והבינלאומית כי נתניהו ואבו מאזן שוחחו בטלפון בערב שבת בעקבות המשבר, אולם בלשכת ראש הממשלה מיהרו להכחיש את הדיווחים. "לא הייתה שיחה בין ראש הממשלה לבין אבו מאזן", אמרו בתגובה. נתניהו חזר בכל הופעותיו הפומביות מאז פרוץ המשבר על כך שאבו מאזן נושא באחריות לגורלם של החטופים. הוא דחה בתוקף את הטענה הפלסטינית שלפיה הרשות אינה אחראית לאירוע, מכיוון שהחטיפה התבצעה בשטח C שנמצא בשליטה ביטחונית מלאה של ישראל.

במקביל מתקדם מבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח. במהלך פעילות הלילה לאיתור חוטפי הנערים, עצר צה"ל 40 פלסטינים ברחבי יהודה ושומרון. כל העצורים הם אנשי חמאס. בין היתר נעצר גם בכיר חמאס עזיז דוויק, המכהן כיו"ר הפרלמנט הפלסטיני. בעימותים שהתפתחו ברמאללה ובג'נין נהרגו שני פלסטינים מאש צה"ל. מתחילת המבצע נעצרו 150 פלסטינים בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully