וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופי העבר להורי הנעדרים: "לבנו איתכם"

עם היוודע דבר חטיפת שלושת תלמידי הישיבה, שבו והיכו הזכרונות הקשים בהוריהם של עדי אביטן, נחשון וקסמן ואלדד רגב. יעקב אביטן: "רק מי שעבר את זה יכול להבין אותם"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, דוד קורן, שלומי גבאי, דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מדינת ישראל רוויה במשפחות שעברו חוויה דומה לזו שעוברות בימים האחרונים משפחות שלושת תלמידי הישיבה החטופים. למרבה הצער, ברוב המקרים הסתיימו החטיפות באסון. מאז היוודע דבר החטיפה ביום שישי, חוזרות משפחות חטופי העבר לתקופה הקשה שעברה עליהן, עת גורל יקיריהן היה לוט בערפל.

יעקב אביטן, אביו של עדי, שנחטף ונהרג בשנת 2000 יחד עם בני אברהם ועומר סוועאד סמוך למוצב הר דב, הודה כי מאז שנודע לו על הפיגוע, הוא עובר ימים קשים. "הלב שלנו איתם", אמר. "מה שקורה מחזיר אותנו לרגעים הקשים של אז. אני לא מפסיק לחשוב על המשפחות ועל מה שעובר עליהם. רק מי שעבר את זה יכול להבין ואני מקווה שגורלם של הנערים יהיה שונה". לדבריו של אביטן, אנשי מערכת הביטחון "יודעים לטפל במקרים כאלו ועם ישראל כולו עוטף אותם באהבה. אין עצה שאני יכול לתת להם מלבד שיהיו חזקים ויסמכו על המערכות כי רק הן יכולות להביא את הבנים שלהם הביתה".

חטיפת הנערים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
משחרור שליט: 101 ניסיונות חטיפה - ושניים שהצליחו
הותר לפרסום: אחד הנערים התקשר למשטרה ולחש - "חטפו אותי"
רבבות השתתפו בתפילה בכותל למען שחרור החטופים

נמשך המאמץ לאיתור החטופים: "פעולה מורכבת וסבוכה". עומר מירון
"רק מי שעבר את זה יכול להבין". הנערים החטופים/עומר מירון

"אין שבטים, אין ימין אין שמאל, אין דתיים, אין חילונים, אין אשכנזים, אין ספרדים, כולנו מאוחדים", אמר יהודה וקסמן, אביו של נחשון וקסמן שנחטף ונהרג ב-1994 על ידי חמאס בביר נבאלא שמצפון-מזרח לירושלים. "אנחנו כולנו מאוחדים ומזדהים עם המשפחות שיושבות וכואבות בבית. הן נמצאות במצב של חוסר אונים, חוסר ידיעה". "לבי אתם", הוסיף וקסמן, "ואנחנו צריכים לאחד את כל השורות כדי שנרגיש את האחדות ואת היחד וצריך לפעול יחד כדי לשחרר ולהחזיר את הילדים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כשאבא אומר לא. -, צילום מסך
החייל החטוף נחשון וקסמן, כפי שהופיע בקלטת שפרסם ארגון חמאס ב-1994/צילום מסך, -

צבי רגב, אביו של אלדד שנחטף ונהרג על ידי חיזבאללה בגבול לבנון ב-2006 יחד עם אהוד גולדווסר, מאמין כי משפחות החטופים צריכות לפעול כגוש אחד מול הממשלה. "העצה שלי אליהם היא פשוט ללחוץ כמה שיותר על הממשלה והשרים וכל מי שממונה על העניין ולא להרפות עד שיביאו את הילדים הביתה", הבהיר. "אני מחזק את המשפחות ומבין את הרגעים הקשים שהם עוברים ומי כמוני מבין זאת. אלו רגעים קשים מאד עבורי, הכול חוזר כאילו זה קרה אתמול". רגב הוסיף כי הוא "מקווה מאד לבקר אותם בימים הקרובים ולחזק אותם. אני מתפלל שיהיו בשורות טובות והילדים יחזרו בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully