וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ביטחון ישראל למפתחי מערכת "מעיל רוח"

צוות של רפא"ל, משרד הביטחון וצה"ל זכה בפרס היוקרתי על פיתוח מערכת ההגנה האקטיבית, שמיירטת נשק נגד טנקים. "תרומה מרחיקת לכת ליכולות ההכרעה של צה"ל", נימקה ועדת הפרס

פרס ביטחון ישראל למערכת מעיל רוח של רפאל/צילום: דוברות משרד הביטחון, דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק

נשיא המדינה, שמעון פרס, ושר הביטחון, משה יעלון, העניקו אמש (ראשון) את פרס ביטחון ישראל - הפרס היוקרתי ביותר במערכת הביטחון - לצוות משותף של רפא"ל, משרד הביטחון, מפא"ת ומפקדת זרוע היבשה עבור פיתוח מערכת "מעיל רוח". בטקס, שנערך בבית הנשיא בירושלים, השתתפו הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל ובכירי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות.

הפרס, שניתן מדי שנה מאז 1958, מוענק לפרטים או צוותים על פיתוחים טכנולוגים יוצאי דופן שתרמו להגברת ביטחון ישראל ושמירה על יתרונה האיכותי בשדה הקרב. ועדת הפרס, בראשות פרופ' יצחק בן ישראל, בחרה השנה להעניק את הפרס עבור פיתוח מערכת מערכת ההגנה האקטיבית, אשר מותקנת על טנקים וכלי רכב משוריינים. המערכת החדשנית מאתרת, מתריעה ומיירטת נשק נגד טנקים.

עוד בוואלה! חדשות
הפלסטינים: שני פעילי חמאס מרכזיים נעדרים מיום חמישי
גורם מצרי: "התערבנו במשבר, עשוי להיפתר בקרוב"
קצין בכיר על החטיפה: "אירוע ברמה גבוהה של מקצועיות"

הרמטכ"ל בני גנץ, שיא המדינה שמעון פרס ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון בחלוקת פרס ביטחון ישראל- 2014. אלון בסון, משרד הביטחון
"מפתחי הרעיון הצטיינו בחזון, מעוף, יצירתיות, כישרון טכנולוגי ומקצועיות ממדרגה ראשונה"/משרד הביטחון, אלון בסון

"מפתחי הרעיון הצטיינו בחזון, מעוף, יצירתיות, כישרון טכנולוגי ומקצועיות ממדרגה ראשונה, וזאת בשילוב עם עבודה מאומצת", כתבה ועדת הפרס. "למערכת תרומה מרחיקת לכת ליכולות הכרעה של צה"ל ובכך היא תורמת תרומה משמעותית לביטחון המדינה".

נשיא המדינה, שמעון פרס, בירך את הזוכים בפרס. "בשמה של מדינת ישראל, אני אומ?ר לכם, זוכי פרס ביטחון ישראל, תודה", אמר. "ישראל אינה יודעת עד כמה היא ברת מזל שיש לה אתכם. בזכותכם לישראל כלים מתוחכמים ומשוכללים שרבים הם ייחודיים בעולם לחיזוק בטחונה של ישראל".

שר הביטחון, משה יעלון, הוסיף: "מדי שנה אנו נפעמים מכם, אנשי ונשות הסוד והסתר. בכל שנה אתם כובשים פסגה נוספת, מגביהים עוף, מאפשרים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם".

מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, הצטרף למברכים. "אתם מכפיל הכוח האסטרטגי היחיד שמאפשר לנו להתמודד בקשיי נחיתות קשים מאין כמותם ולנצח", אמר הראל.

"מעיל רוח" נכנסה לשימוש מבצעי בצה"ל ב-2009, כשהותקנה על גבי טנק "מרכבה" סימן 4 ומאז יוני 2012 היא מותקנת על כל הטנקים בחטיבה 401 של חיל השריון. במהלך השנים "מעיל רוח" יירטה בזמן אמת רקטות RPG וטילי נ"ט שונים שנורו לעבר טנקי צה"ל.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully