וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מתמקדים בראש ובראשונה בהשבת הנערים"

ראש הממשלה התייחס לחטיפה בגדה בטקס לזכר חללי אלטלנה בתל אביב. עמו גם הנשיא הנבחר ריבלין, באירוע הממלכתי הראשון בו הוא משתתף מאז הבחירות. "לאירוע הזה יהיו השלכות"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא הנבחר ראובן ריבלין משתתפים בשעה זו (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי ה-66 לחללי ספינת אלטלנה אשר מתקיים בחלקה הצבאית בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. בטקס התייחס נתניהו לחטיפתם של שלושת נערי הישיבה אשר נעדרים מבתיהם מיום חמישי ואמר: "לאירוע הזה יהיו השלכות – אנחנו כבר דנים בהן, אבל כרגע אנחנו מתמקדים בראש ובראשונה בהשבתם".

"אנו מצויים בעיצומה של פעולה מורכבת המחייבת אותנו להשתמש בכל הניסיון שלנו באופן שקול, אחראי ונחוש. ככה אנו פועלים במשך שנים באינספור פעולות בצפון ובדרום ובמרחק רב מגבולות וחופי ישראל לחילוץ אנשינו. כך צריך לפעול גם עכשיו – בשיקול דעת, אחריות ונחישות", הוסיף ראש הממשלה.

הבוקר אמר נתניהו באופן מפורש כי להערכת כוחות הביטחון, אנשי חמאס הם שחטפו את שלושת הנערים. "הבוקר אני יכול לומר את מה שנמנעתי מלומר אתמול לפני גל המעצרים הנרחב של אנשי החמאס ביהודה ושומרון - מי שביצע את חטיפת הנערים שלנו אלה אנשי החמאס, אותו חמאס שאבו מאזן עשה איתו ממשלת אחדות, לזה יש השלכות חמורות", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "ברגע זה אנחנו מתמקדים בכל המאמצים שלנו להשבת החטופים הביתה".

חטיפת הנערים - עוד כותרות:
אם החטוף: "נפתלי, עם ישראל הופך עולמות בשבילך"
גורם מצרי: "נתערב במשבר, עשוי להיפתר בקרוב"
קצין בכיר על החטיפה: ”רמה גבוהה של מקצועיות”

ראובן ריבלין ובנימין נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
נתניהו וריבלין בטקס/יותם רונן

את הטקס מארגנת ברית חיילי האצ"ל בישראל אשר מקיימת אותו מדי שנה. מדובר באירוע הממלכתי הראשון בו משתתף הנשיא הבא מאז היבחרו לתפקיד. במהלך הטקס ביקש ראש הממשלה לברך את ריבלין, ואמר: "שנינו התחנכנו על רעיון המחנה הלאומי ושנינו צמחנו בחוג שהיה בשנים מסוימות מנודה ודחוי על ידי הממסד". כמו כן, בטקס ישתתפו שר החקלאות, יאיר שמיר, סגן שר הבטחון, דני דנון, ואנשי ציבור ובכירים נוספים.

ב-22 ביוני 1948, כחמישה שבועות בלבד לאחר קום המדינה, הטביעו כוחות צה"ל מול חופי תל אביב את ה"אלטלנה", ספינה של האצ"ל שהובילה מדים, ציוד רפואי וכ-930 עולים לישראל. 16 לוחמי אצ"ל ושלושה חיילי צה"ל נהרגו בעימותים, שהתרחשו לאחר שכבר נחתם הסכם על שילוב האצ"ל בכוחות צה"ל, והובילו בסופו של דבר למעצר מסיבי של אנשי אצ"ל ופירוק הארגון. הפרשה נצרבה בתודעה הישראלית כאחת המחלוקות הרגישות בהיסטוריה של מדינת ישראל, בין היתר בשל סוגיית של סרבנות, מתחי אידיאולוגי מול הממשלה השלטת, והעיקרון של הימנעות ממלחמת אחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully