וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החטוף: "נפתלי, עם ישראל הופך עולמות בשבילך"

15.6.2014 / 14:09

רחל פרנקל פנתה אל בנה שנחטף ביום חמישי: "אוהבים אותך עד אין קץ ומקווים לחגוג את חזרתכם". היא ביקשה להודות לכוחות הביטחון, וגם למתפללים הרבים. "אנחנו אופטימיים"

מערכת וואלה!

רחל פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל, אחד הנערים החטופים, פנתה בצהריים (ראשון) אל בנה מבית המשפחה ביישוב נוף איילון. "נפתלי, אבא, אמא ואחים שלך אוהבים אותך עד אין קץ ועם ישראל הופך עולמות בשביל להחזיר אותך הביתה", אמרה. למבקרים הרבים ולכלי התקשורת אמרה: "אני מקווה שנוכל להזמין את כולכם לחגוג אתנו את חזרתם הביתה".

חטיפת הנערים - עוד כותרות:
הפלסטינים: שני פעילי חמאס מרכזיים נעדרים מיום חמישי
מצמרר: הסטטוסים שכתב אחד החטופים על גלעד שליט
בעקבות חשיפת וואלה!: דרישה להקמת ועדת חקירה

משפחתו של החטוף נפתלי פרנקל בנוף איילון. עומר מירון
"מעטפת חמה". רחל פרנקל/עומר מירון

"אנו מוקפים במעטפת מאוד חמה של משפחה וקהילה נהדרות", המשיכה האם. "הם דואגים לנו ושומרים על הילדים שלנו. אנו בקשר עם המשטרה, השב"כ והדרג המדיני, הם מעדכנים אותנו בהכול. אנו יודעים ומרגישים שהופכים עולמות כדי להחזיר את הילדים הביתה". היא ציינה כי היא ומשפחתה "אסירי תודה לכל חייל בשטח, לכל שב"כניק, לחברי כנסת, לאבא ואמא של החיילים בשטח, לכל אנשי התקשורת שכאן בשמש כדי להביא את הסיפור שלנו לעולם. תודה, תודה רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הנער החטוף נפתלי פרנקל משחק פינג פונג. באדיבות המשפחה
"הופכים עולמות כדי להחזיר את הילדים". נפתלי פרנקל, לפני החטיפה/באדיבות המשפחה

האם התייחסה גם לתפילות למען שובם של הנערים שמארגנים גורמים שונים במגזר הדתי. "אנו מאוד מודעים לזה שקורעים שערי שמים לתפילות עבור הילדים שלנו ומבקשים שתמשיכו. אנחנו אופטימיים. בעזרת השם, הקדוש ברוך הוא יראה את המאמץ המשולב הזה ונחבק פה את נפתלי, את איל ואת גיל-עד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גדעון סער מגיע לנוף איילון למשפחת פרנקל.. טלי מאייר
"אין בכל העולם מערכות יותר טובות". סער בנוף איילון, בצהריים/טלי מאייר

בין המבקרים בבית המשפחה היה גם שר הפנים גדעון סער. "באתי לחזק את המשפחה", אמר סער בפתח הבית. "מה שאני מרגיש, מרגיש כל אחד בישראל. צה"ל וכוחות הביטחון עושים כל מה שניתן לעשות בשעות הללו ואין בכל העולם מערכות יותר טובות. מעבר לכך, לא באתי למסור הודעה פוליטית זו או אחרת", הוסיף סער.

סער ביקר היום גם בהתנחלות טלמון, בביתה של משפחת שער, שבנה גיל-עד בין החטופים. אביו של גיל-עד הודה לו על הסולידריות והאחווה וסבו, צבי, פנה אל השר ושאל אותו מה הוא יעשה על מנת להחזיר את הילדים הביתה. המשפחה מסרה כי יצאה בתחושה טובה מהפגישה הזו.

בהתנחלות טלמון התגייסו כולם כאחת לעזור למשפחה להתמודד עם השעות הקשות. "כולם, כולל כולם, אוחזים בתפקידים שונים שנועדו לעזור למשפחה", סיפר יששכר היימן, תושב המקום שגר מול משפחת שער. "אני דואג להם לאוכל לשתייה, בעצם לכל מה שאפשר", הוא אמר ושיחזר את הרגע בו נודע לו על החטיפה: "בשישי בבוקר חזרתי מהתפילה וראיתי בדרך את יושב ראש המזכירות בפנים נפולות, שמיד עדכן אותי שגלעד לא חזר הביתה. התהפכה לי הבטן, אני מכיר היטב את ההורים. אנחנו לא מנחמים כי אין פה נחמה. האווירה בבית היא של אנשים חזקים, מתפללים ומקווים שהילדים יחזרו. יש תקווה גדולה".

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ביקרה היום בבית משפחתו של אייל יפרח בן ה-19, בהתנחלות אלעד. "זה הכל משמיים. התפילות יעזרו וכמובן שעושים הכל כדי להשיב את הילדים במהרה", היא אמרה לבני המשפחה והוסיפה כי בעלה לא ישן בלילה.

משעות הצהריים באו שר הרווחה מאיר כהן, שר המדע יעקב פרי, חברי הכנסת נחמן שי, מיקי רוזנטל ועמר בר-לב (העבודה) וכן אישי ציבור רבים נוספים לבית המשפחה אשר עדיין מסתגרת בביתה.

שני פעילי חמאס נעדרים מבתיהם

מוקדם יותר היום מסרו גורמים פלסטיניים בכירים לוואלה! חדשות כי פעילות המודיעין הפלסטינית סביב חטיפת שלושת הנערים מתמקדת כעת בניסיון להתחקות אחר שני פעילי חמאס מוכרים, תושבי חברון הקשורים לזרוע הצבאית של הארגון. השניים נעדרים מבתיהם מיום חמישי, אז נעלמו עקבותיהם של פרנקל, בן 16, של גיל-עד שער, בן 16 מטלמון שבבנימין, ושל יפרח, בן 19.

לדברי הגורמים, צה"ל והשב"כ ניסו לעצור את השניים, אולם הם לא היו בבתיהם. נשותיהם ההרות של השניים נעצרו ושוחררו מאוחר יותר. הנחת העבודה של המודיעין הפלסטיני היא שחמאס עומד מאחורי החטיפה, כפי שאמר הבוקר באופן נחרץ ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, מתחילת המבצע לאיתור הנערים ועד לשעות האחרונות, עצר צה"ל 113 פלסטינים, מרביתם אנשי חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורמים מתחו ביקורת קשה על ישראל, בטענה שהיא שבה ותוקפת את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכל הזדמנות. לדבריהם, לא ייתכן שנתניהו מנגח את הרשות ואת אבו מאזן, אולם ממשיך לדרוש שיתוף פעולה והעברת מידע.

כוחות צה"ל עורכים סגר על חברון לאחר חטיפת הנערים, יוני 2014. יותם רונן
חמאס מאחורי החטיפה. חיילי צה"ל בפעילות בחברון/יותם רונן

הגורמים הפלסטיניים הדגישו כי בשנים האחרונות נעצרו עשרות פלסטינים פעילי חמאס, שהיו מעורבים בניסיונות חטיפה קודמים. לדבריהם, המנגנונים סיכלו פיגועים רבים וכן ניסיונות חטיפה, ובישראל יודעים על כך. בישראל דיווחו בעבר כי רבים ממשוחררי עסקת גלעד שליט אחראים לניסיונות הללו, בעיקר אלה שגורשו לחו"ל או לעזה. בין היתר, הוזכרו שמותיהם של שניים מראשי חמאס: סאלח אל-ערורי, המתגורר בטורקיה מאז גירושו, וכן פתחי חמאד, שר הפנים לשעבר, כאלה שתכננו רבים מהניסיונות הללו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפה רויטל בלומנטל

עוד במהדורה:

"די להאשים את המתנחלים, אנחנו חייבים לקחת טרמפים": אביה וייס, צעיר בן 18 מהתנחלות בשומרון, חושב שלהטיל את האחריות לחטיפה על שלושת הנערים בגלל שתפסו טרמפים זו רשעות, גם בגלל שטרמפים הם הדרך היחידה עבור בני נוער בהתנחלויות להתנייד ממקום למקום, בהיעדר תחבורה ציבורית סדירה. "בפיגועי טרור באוטובוסים נרצחו הרבה יותר ישראלים, ואתם לא מפסיקים לנסוע בהם".

שנאה וזעם ברשת: אירוע חטיפת שלושת הנערים עורר לא מעט ויכוחים ברשתות החברתיות בניגוד לחזית המאוחדת המאפיינת אירועי משבר ואסון. מהודעת הזיוף שנשלחה בוואטס-אפ, דרך סטטוסים מעוררי מחלוקת על תושי השטחים ועד לקמפיין "Bring Back Our Boys" שנועד לעורר מודעות לחטיפה ברחבי העולם. רחלי רוטנר, עורכת וואלה! Tech, מסכמת את התגובות לחטיפה ברשת.

ספרד מלקקת את הפצעים: אלופת העולם בכדורגל מצאה את עצמה במבוכה גדולה בסוף השבוע האחרון לאחר הפסד מוחץ של 5:1 לנבחרת של הולנד. ענבל מנור, שליח וואלה! ספורט למונדיאל, על ההתמודדות של האלופים עם ההפסד, השינויים שדל בוסקה צפוי לעשות בהרכב, ועל סיכוייהם לעבור את שלב הבתים. וגם: מסי וארגנטינה עולים הלילה לראשונה על הדשא באצטדיון המרקנה, במשחק מול בוסניה בבית ו'.

התחזית: הלילה נאה, מחר עליה בטמפרטורות והן תהיינה גבוהות לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully