וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים מתפללות לשובם: "לא ישנו כל הלילה"

רבים נאספו בבתיהם של משפחות הנערים שעקבותיהם נעלמו מיום חמישי. הם סיפרו כי בני המשפחות מודאגים אך מגלים איפוק. "הרגשנו שעם ישראל מאחורינו, מקווים לבשורות טובות"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, גדעון צנטנר, קובי אליהו, שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

48 שעות לאחר חטיפתם של נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער, בני משפחותיהם עדיין ממתינים למידע על מקום הימצאותם. עם צאת השבת, התגודדו בני משפחה, שכנים וחברים בבתי המשפחות, התפללו לשלומם של הנערים והביעו תקווה כי ישובו הביתה בשלום.

עוד על חטיפת הנערים:
מחדל: המשטרה לא הודיעה על החטיפה בזמן
נתניהו אישר: "הנערים נחטפו, פועלים למנוע העברתם לעזה"
העיד במשטרה: "הסעתי את הנערים לפני שנחטפו"

מחוץ לביתו של אייל יפרח באלעד נאספו רבים ופצחו בשירת "שיר למעלות". הם סיפרו שהמשפחה התכנסה בתוך עצמה במהלך השבת ויצאה כמה פעמים - רק לבית הכנסת. גם הערב נותרו התריסים בבית המשפחה מוגפים, ורק מדי פעם נכנסים ויוצאים אנשי ביטחון ומשטרה. בין היתר, הגיע למקום מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב ברונו שטיין ואמר בצאתו מהבית: "מדובר באנשים טובים וחזקים".

נפתלי, אייל וגיל-עד נעדרים: "הנחת העבודה - הם בחיים. עומר מירון
נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח/עומר מירון

אפי שטרן, אחראי הביטחון באלעד, סיפר כי ראש העיר ישראל פרוש כינס אתמול את גורמי הביטחון והרווחה בעיר וכי העירייה פעלה גם במהלך השבת, בתיאום עם המשטרה. "המשפחה מאופקת ואצילית, נושאת תפילה שהאירוע ייגמר במהרה", אמר. "הייתי אצלם כמה פעמים בשבת והם עברו את השבת בעיקר בתפילה. הם דואגים כל העת לאחרים ומציעים כיבוד ושתייה למבקרים".

לדבריו, בשלב זה, בני המשפחה מבקשים לכבד את פרטיותם. "אנו סומכים את ידינו על כוחות הביטחון ומקווים לבשורות טובות במהרה", סיכם. "כוחות הביטחון היו פה במהלך השבת וכל עדכון הגיע למשפחה. הם לא היו מחוברים לתקשורת, אבל קיבלו כל מידע ולא היו מנותקים". הוא אמר כי המשפחה טרם יצרה קשר עם משפחות החטופים האחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"התפללו כדי שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר"

ראש העירייה פרוש שהגיע גם הוא לבית המשפחה אמר: "בדקות הקשות האלה אנו סומכים כמובן קודם כל על הקב"ה ועל מערכת הביטחון כולה. מיד עם היוודע האירוע, לא עזבנו את המשפחה לדקה. עדכנו את גורמי הרווחה והביטחון". לדבריו, העירייה מסייעת גם לששת אחיו הקטנים של יפרח לחזור לשגרה בהקדם. "יש פה משפחה גדולה של 50 אלף תושבים שחיזקו אותם במהלך השבת. אנו פונים לכלל ישראל: התפללו בבקשה כדי שהאירוע יסתיים כמה שיותר מהר. המשפחה חזקה יש להם אמונה. מלווים אותם רבנים, מערכת הביטחון. שוחחתי איתם, הם מבינים מה שקורה".

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) ביקר בבית המשפחה. "עברה עלינו שבת מרוממת עם תפילות וזמירות שבת", אמרה לו אימו של יפרח. "הרגשנו שעם ישראל מאחורינו באחדות מופלאה, ורק תפילות יעזרו".

סגן השר דני דנון בבית משפחת יפרח באלעד. שלומי גבאי
סגן השר דני דנון מחוץ לביתו של אייל יפרח באלעד, אמש/שלומי גבאי

אייל למד בישיבה התיכונית "דרכי נעם" בפתח תקווה, שם התחבר עם אפי אריאל, גם הוא תושב אלעד, שנהרג לפני חודשיים בתאונת דרכים בכביש. אייל הרבה להיות בשבעה שלו, וליווה את המשפחה אחרי תום השבעה. אבישי שינדלר, חבר נוסף של אייל, נהרג בפיגוע בבית חגי. בעיר מתקיימת הלילה עצרת תפילה המונית לשלומו של אייל.

ביתו של אייל יפרח מאלעד, אחד הנערים החטופים, 14 ביוני 2014. שלומי גבאי
ביתו של אייל יפרח מאלעד, אחד הנערים החטופים, 14 ביוני 2014/שלומי גבאי

גם בני משפחתו של נפתלי פרנקל ביישוב נוף איילון מתקשים להפסיק לדאוג. ישי, דודו של נפתלי, סיפר כי הוא "ילד רגיל שרצה לשרת בצבא כמו כל המדינה". לדבריו, על בני המשפחה עבר "סוף שבוע מתוח. משאירים אותנו בתמונה, חשוב להם מה שאנחנו אומרים. מערכת הביטחון עושה המון. אנחנו מודים להם ומקווים לטוב".

נפתלי פרנקל, שנחטף עם שני נערים נוספים, יוני 2014. באדיבות המשפחה
נפתלי פרנקל/באדיבות המשפחה

פרנקל מחזיק גם באזרחות אמריקנית, בנוסף לזו הישראלית. "יצרו אתנו קשר מהשגרירות האמריקנית", סיפר הדוד. "ראש הממשלה התקשר בשישי. נציגיו נמצאים בקשר. אחי ואשתו אופטימיים מאוד, למרות שלא קל לשמור על אופטימיות". לבית המשפחה הגיעו גם ניצב שטיין וסגן השר דנון.

שר החינוך שי פירון הגיע למקום אך סירב לשוחח עם כלי התקשורת. לעומתו, שר השיכון אורי אריאל אמר כי "המשפחות יוצאות דופן, חזקות ומאמינות, נותנות גיבוי באיפוק רב". הוא התייחס לחשש מפני אינתיפאדה שלישית ואמר: "אני לא מציע לאף אחד לבדוק את מדינת ישראל שמא שערי הגיהנום ייפתחו עליו. שאף אחד לא ינסה אותנו".

"כל עם ישראל על הרגליים"

ביישוב טלמון, שבו מתגוררת משפחתו של גיל-עד שאער, משתדלים לשמור על אופטימיות זהירה. שמואל שי כהן, סבו של גיל-עד, קרא לעם ישראל להתפלל לשלומו. "הרגשנו מקרוב עד כמה המדינה, כל אחד ואחד, עשה ועושה את המקסימום ואם יש משהו שיכול לתת לנו את השקט זה התפילות והידיעה שאנו חיים בארץ הזו", אמר. לדבריו, כשבני המשפחה שמעו על החטיפה, "זינקנו מהמיטה ומאז לא סטינו מהנושא. אין דבר קשה מהבלתי ידוע. אנו מחכים להיות מותרים מהספק. זו המציאות".

"אנחנו אנשי אמונה", חזרו ואמרו התושבים, "ומבקשים מכל עם ישראל להרבות בתפילה בכדי שהסיפור ייגמר בטוב". דובר היישוב, רביד שרון, סיפר כי מרגע שנודע על החטיפה, "כל עם ישראל על הרגליים, מראש הממשלה עד אחרון האזרחים, וההורים התמלאו חוסן ומודים לכולם על העזרה והתפילה".

"אנו חיים ביישוב קהילתי שכולו מחבק אותם כי כולנו משפחה אחת גדולה", המשיך שרון. "לקראת סוף השבת הגיעו רבים מאוד מתושבי היישוב והתפללנו ושרנו איתם יחד. גם אנו כקהילה היינו צריכים את החיזוקים. אנשים היו מחוץ לבית בשביל לחוות את הדברים יחד. היו ארוחות משותפות ותפילות משותפות. האינטרס של אויבנו הוא להחליש אותנו ואנו רואים איך עם ישראל מהמקומות האלו לא נחלש אלא מתחזק. כולנו לוקחים את האירוע הנורא הזה בשביל להתחזק".

גיל-עד שאער, שנחטף עם שני נערים בידי ארגון טרור, יוני 2014. באדיבות המשפחה
גיל-עד שאער/באדיבות המשפחה
לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל מפעילות בחברון הקשורה בחטיפתם של שלושה נערים. דובר צה"ל
החיפושים אחר החטופים, אמש/דובר צה"ל

הוא סיפר כי גיל-עד הוא "ילד מאוד אחראי והוא ביקש אישור לצאת הביתה בערב. לא בטוח שהוא נסע בטרמפים. כדובר היישוב, אני מודע לעובדות ומעורב וכרגע זה ספקולציה שהוא לקח טרמפים. יכול מאוד להיות שהוא ישב שם בתחנה וחיכה לאוטובוס ואנשים רעים הכניסו אותו בכוח לרכב".

הוא התייחס לטענות שלפיהן אסור היה לנערים לתפוס טרמפים. "בפעם האחרונה שזאב קפץ על כבשה, אנו לא באנו ושאלנו למה הכבשה לא בסדר. כשהכבשה מסתובבת בדיר, אנו צריכים לשמור שלא ייכנסו הזאבים ולא לשאול למה הכבשה מסתובבת בדיר. המציאות צריכה להיות שאם בפעם הבאה אויב ינסה לעשות דבר כזה, הכאב שלו יהיה כל כך נורא שהוא לא יחשוב על זה".

"כולם עם עיניים אדומות"

אמילי עמרוסי, חברה קרובה של המשפחה, תיארה תחושות של חוסר ודאות וחרדה. "אנו יודעים שמערכת הביטחון תעשה את המקסימום", הבהירה. "הם לא עברו לבד את השבת. אתה מרגיש כמה יישוב קהילתי הוא גוף אורגני אחד. כולם היו עם עיניים אדומות הבוקר כי כולם לא ישנו".

גם היא שללה את הטענות בגין חוסר אחריות של הנערים. "גיל-עד הוא ילד אחראי מאוד ולא יוזם שום דבר שיש בו מידה קטנה של סכנה", אמרה. "גם כשהוא התחיל לנסוע בטרמפים, הוא נסע בזוגות וזה לא ממש הועיל. אסור לאף אחד להשתמש בטענה הזו - בטח לא עכשיו. זה ערוץ תחבורה די בסיסי כי אין פה הרבה תחבורה ציבורית. כמו שלעולם לא נאשים נאנסת בגלל שהיא הלכה בחצאית אנו לא נאשים קורבן של טרור אכזרי".

לוחמי גדוד גרניט של חטיבת הנח"ל מפעילות בחברון הקשורה בחטיפתם של שלושה נערים. דובר צה"ל
החיפושים אחר החטופים/דובר צה"ל

ח"כ דנון ביקר הערב בבית המשפחה. "כל עם ישראל מרגיש את ההרגשה שמחכים לבנים", אמר בצאתו מבית המשפחה. "כולם מקווים שנשוב לכאן עם בשורות טובות. במהלך השבת, השב"כ וכוחות הביטחון עבדו קשה מאוד כדי להביא את הילדים הביתה. אני קורא לכל מי שמקשיב ורואה לגלות איפוק. נכון שיש כעס ויש זעם אבל יש לתת לצבא ולשב"כ להחזיר את הבנים".

לפניות לכתבים:
מור שמעוני - mor.shimony@walla.com
דנה ירקצי - danayark@walla.co.il
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully