וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עכשיו? ג'מייקה התירה שימוש במריחואנה

14.6.2014 / 13:02

מדינת הראסטפארים, שבמסגרת פולחנם הדתי מהווה הקנאביס מרכיב הכרחי, אישרה לאזרחיה להחזיק כמות מסוימת של הסם. "יותר מדי צעירים הורשעו כי בסך הכול עישנו ג'וינט"

בוב מארלי. Triplay
מדינת הראסטפארים מקלה על תושביה לקיים את דתם. בוב מארלי/Triplay

ממשלת ג'מייקה אישרה תיקון חוק, לפיו לא ייעצרו אנשים שבחזקתם כמות קטנה של מריחואנה. בהצהרה רשמית שהעניק ביום חמישי האחרון שר המשפטים, מארק גולדינג, הוא אמר כי "במסגרת החלטת הקבינט מתחילת החודש לאשר את השימוש במריחואנה, תותר ההחזקה של כמות קטנה עבור שימוש אישי ועישון הסם ייעשה במקומות פרטיים או לשימוש רפואי בלבד".

עם היכנסו של תיקון החוק החדש לתוקפו, הצטרפה מדינת הראסטפארים, המקדשים בדתם את הקנאביס, לגל המדינות שמרככות את החוקים בנוגע לשימוש בסם - המוכר באזור האיים הקריביים בשם "גאנג'ה". על פי המסורת הדתית במדינה, הראסטפארים בזים לעישון מריחאונה לשם הנאה, ועושים זאת כדי להתקרב לאלוהים או לתת מודע בשילוב מדיטציה. בגלל היחס המיוחד שמעניקים הראסטפארים לקנאביס, הוסיף גולדינג שיותר השימוש גם למטרות דת ופולחן. "אחת ממטרות התרת השימוש נעשתה כדי לא לעצור את אלה המשתמשים בסם למטרות דת", אמר.

"יותר מדי צעירים במדינה שלנו הורשעו ולא יכלו להתקבל לעבודה או לקבל אשרות שהייה בחו"ל משום שבסך הכול עישנו ג'וינט", המשיך גולדינג להסביר את הנימוקים להחלטת הקבינט. מעתה, לדבריו, הממשלה תחל למחוק הרשעות קודמות של אזרחים שנתפסו עם הכמות שכעת מותרת להחזקה בחוק – עד 57 גרם "גאנג'ה".

עוד ידיעות מהעולם:
אוקראינה: בדלנים יירטו מטוס צבאי, 49 נהרגו
אירלנד: בן 6 נורה בביתו; "שורה של אירועי ירי"
בכיר שיעי הזהיר מכיבוש עיראק: "הגנו על ארצכם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully