וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על הנערים הנעדרים: "דואגים לשלומם"

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר החוץ קרי ואמר לו כי האירוע הוא תוצאה של הכנסת חמאס לממשלה הפלסטינית. לבני נפגשה עם קרי בלונדון וביקשה שיפעל לשחרורם של השלושה

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בארצות הברית הגיבו הערב (שישי) לחשש ששלושת תלמידי הישיבה הנעדרים נחטפו. סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף, מסרה כי בוושינגטון "מכירים את הדיווחים ודואגים לשלומם". עוד מסרה הארף כי שר החוץ ג'ון קרי הביע את דאגתו בפגישה שקיים עם השרה ציפי לבני בלונדון.

"אנחנו יודעים שהממשלות בישראל וברשות הפלסטינית עובדות יחד באופן צמוד על מנת לוודא שהמצב ייפתר במהירות, ושהנערים יחזרו למשפחותיהם", אמרה הארף. "אנחנו מעודדים את שיתוף הפעולה הזה". כמו כן, היא ציינה כי במחלקת המדינה לא ניתן היה לאשר את הדיווחים על כך שאחד הנערים הוא בעל אזרחות אמריקנית. בפגישה בין לבני לקרי בלונדון, שם היא שוהה במסגרת כינוס בינלאומי למאבק בפשעי מלחמה, היא פנתה אליו בבקשה שיפעל מול הרשות הפלסטינית ואבו מאזן על מנת להביא לשחרורם של הנערים החטופים ועל מנת להחזיר אותם הביתה.

עוד על הנערים הנעדרים:
דובר חמאס קרא להתעמת עם חיילים: "להרחיב המאבק"
קרובי הנעדרים קיבלו הודעה כוזבת: "חולצו בהצלחה"
הנערים נעדרים בשטחים: "קיווינו שהוא ישן אצל חבר"

פגישת קרי ונתניהו בנושא סוריה, ספטמבר 2013. נועם מושקוביץ
"אבו מאזן נושא באחריות לשלומם של הנעדרים". קרי ונתניהו/נועם מושקוביץ

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר קרי בנושא. נתניהו אמר לשר החוץ האמריקני כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נושא באחריות לשלומם של הנעדרים. ראש הממשלה הוסיף כי מה שקורה בשטח מאז הכנסת חמאס לממשלה הפלסטינית הוא הרסני. "זאת התוצאה של הכנסת ארגון טרור רצחני לממשלה", אמר לקרי.

מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית בלשכתו בירושלים בהשתתפות שר הביטחון והשר לביטחון הפנים. אחרי כן הוא שוחח עם משפחות הנערים הנעדרים ואמר להם: "אני יודע שאתם עוברים רגעי ייסורים. תהיו חזקים. מדינת ישראל תעשה כל מאמץ עבור בניכם ואני מבטיח לעמוד איתכם בקשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הממשלות בישראל וברשות הפלסטינית עובדות יחד על מנת לוודא שהמצב ייפתר במהירות". הנערים הנעדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחר הצהריים הותר לפרסום כי שלושה תלמידי ישיבה, בני 16-19, נעלמו אמש לאחר שיצאו מישיבה בכפר עציון וטפסו טרמפים לכיוון בנימין. לאחר שלא הגיעו לבתיהם ולא ענו לשיחות קרובים שהתקשרו, התעורר חשד לשלומם. במערכת הביטחון חוששים כי השלושה נחטפו בידי גורמי עוינים, ולפי כרוז שנמסר לסוכנות הידיעות רויטרס, ארגון המזוהה עם אל-קאעדה קיבל את האחריות למעשה, בטענה שמדובר בנקמה על הרג שלושה מפעיליה.

החל משעות הבוקר המוקדמות פרסו בצה"ל כוחות מיוחדים וכוחות חי"ר מתוגברים באוגדת יהודה ושומרון על מנת לאתר רמזים להיעלמותם של הנערים. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה את כל היחידות המיוחדות להיות בכוננות מלאה.

חפ"ק של פיקוד המרכז של צה"ל בשיתוף עם המשטרה, בפיקודו של אלוף ניצן אלון, הוקם בקריית ארבע, ואליו מתנקז מידע שנאסף מהשטח. בסריקות, שחלקן נעשות בתוך כפרים פלסטיניים בשטחי A, משתתפות יחידות עילית של הצבא. במאמץ לאתר את הנעדרים משתתפים גם שב"כ, אגף המודיעין של צה"ל, משמר הגבול ומשטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully