וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגדאל בדרך הביתה: צפוי לנחות בקרוב בארה"ב

החייל האמריקני שנשבה לפני חמש שנים על ידי הטליבאן באפגניסטן צפוי לנחות בקרוב בארה"ב. לפני שיזכה לפגוש את משפחתו, הוא יגיע למרכז רפואי צבאי בסן אנטוניו

בו ברגדאל, חייל אמריקני שנחטף על ידי טליבאן באפגניסטן ושוחרר אחרי חמש שנים, ב-31 במאי 2014. AP
שרוי במצב נפשי קשה. ברגדאל/AP

החייל בו ברגדאל, ששהה בחמש השנים האחרונות באפגניסטן בשבי הטליבאן, צפוי לטוס בחזרה לארצות הברית מחר (שישי) לפנות בוקר – כך דווח בחדשות NBC. שני גורמי ביטחון בכירים אמרו כי השבוי האמריקני יגיע למרכז הרפואי הצבאי בסן אנטוניו לאחר חצות (שעון ארה"ב). ברגדאל לא יופיע בפומבי במהלך השלב השלישי לקליטתו וכן לא יותר סיקור תקשורתי של חזרתו או של שהותו במרכז הרפואי.

לאחר ששוחרר בתום שנים בשבי הטאליבן בעסקת חילופי אסירים שנויה במחלוקת, נשלח ברגדאל לבית חולים צבאי בדרום גרמניה. מוקדם יותר השבוע אמרו גורמים רשמיים כי מצבו הבריאותי של ברגדאל "טוב מספיק" בכדי לאפשר לו לשוב לארה"ב, אך הוא לא מוכן "נפשית או רגשית".

עוד בנושא
שחרור ”גלעד שליט” האמריקני: מדוע אובמה שינה מדיניות?
ארה”ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם
ברגדאל מספר: ”הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברגדאל לאחר שחרורו מהשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברגדאל בן ה-28, כאמור, לא יורשה לחזור מיד לביתו שבעיירה היילי, איידהו וקודם לכן הוא יעבור סדרה נוספת של בדיקות מתישות בבית החולים הצבאי לפני שיזכה להיפגש עם בני משפחתו. ראשית, ישוחח בטלפון עם הוריו, בוב וג'ני, ולאחר מכן יוכל לשוחח עמם בוועידת וידאו. רק אחרי שמצבו הנפשי יתייצב, יתאפשר לו להיפגש עמם פנים אל פנים. נציג המרכז אמר ל"ניו יורק טיימס" כי תהליך השיקום הראשוני צפוי להימשך מספר "שבועות, לא ימים".

עסקת האסירים הושלמה בשבוע שעבר, אחרי שארה"ב העבירה לקטאר חמישה עצירים מגואנטנמו, שהטליבאן דרש בתמורה לשחרורו של ברגדאל. במסיבת עיתונאים שכינסו באיידהו, אישרו הוריו של ברגדאל כי טרם זכו לשוחח עם בנם. "חמש שנים הן כמו נצח", אמרה האם, ג'ני. "אבל עשית זאת. אתה חופשי, החופש הוא שלך. אראה אותך בקרוב, בני האהוב".

האב, רוברט (בוב), אמר: "לא שוחחנו איתו בטלפון. הוא נעדר במשך זמן רב כל כך, והחזרה שלו הולכת להיות קשה מאוד. אני גאה בכך שרצית כל כך לעזור לעם האפגני ובמה שהיית מוכן לעשות", פנה האב לבנו. "אמרתי לך שלא נשכח אותך מאחור".

בכירים רפובליקנים תקפו אתמול את ממשל אובמה, שלטענתם הניח "תג מחיר" על ראשיהם של החיילים האמריקנים. לביקורת הצטרפו היום חיילים ששירתו עם ברגדאל, שטענו כי לא צריך לעשות לו קבלת פנים של גיבורים - אלא להעמידו למשפט צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully