וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יחלצו לוחמי הימ"מ את כדורגלני איטליה החטופים

10.6.2014 / 18:48

בשבוע הבא תקיים המשטרה את אחד מתרגילי הלוחמה בטרור הגדולים ביותר שהתקיימו בישראל. במסגרת התרחיש המרכזי, יצטרכו אנשי יחידת העילית לחלץ מידי מחבלים עשרות בני ערובה

מפקד צוות המשא ומתן של כוחות הימ"ם. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
אחד התרגילים הגדולים אי פעם. לוחם ימ"מ/נועם מושקוביץ

בספטמבר 1972 אירע אחד האירועים הטראומטיים בתולדות מדינת ישראל: 11 חברים במשלחת הישראלית לאולימפיאדת מינכן שבגרמניה נלקחו כבני ערובה ונרצחו על ידי מחבלים פלסטינים מארגון ספטמבר השחור. כעת, כמעט 42 שנים מאז הפיגוע הקטלני, תקיים משטרת ישראל את אחד מתרגילי הלוחמה בטרור הגדולים ביותר שהתקיימו אי פעם בארץ, שתרחישו דומה לזה שאירע במשחקים האולימפיים במינכן.

התרגיל, שיחל ביום שני הבא ויימשך לאורך השבוע, ייקרא "מלאכי עליון". על פי התרחיש המרכזי, שייצא אל הפועל באצטדיון הכדורגל החדש בנתניה, יפרצו מחבלים לחדרי ההלבשה וייקחו כבני ערובה עשרות ניצבים, רובם חניכי בית הספר לשוטרים, שידמו את שחקני נבחרת איטליה בכדורגל שהגיעו למקום למשחק מול נבחרת ישראל. עוד במסגרת התרחיש, עתידים להילקח בני ערובה נוספים באחד היציעים במגרש. משימתם של לוחמי הימ"מ, ושל יחידות מיוחדות נוספות של המשטרה, תהיה להשתלט על האצטדיון ולשחרר את בני הערובה.

לצד בחינת המוכנות המבצעית של הימ"מ, ייבחנו בתרגיל במסגרת תרחישים שונים יחידות עילית נוספות של המשטרה וצה"ל, כמו גם מוכנות של כלל יחידות מחוז המרכז ומערך ההסברה המשטרתי. את התרגיל הכינו אנשי אגף המבצעים של המשטרה, בראשותו של ניצב אהרון אקסול, ואנשי מערך ההדרכה. בתרגיל יבחנו כלל שרשרת הפיקוד של היחידות שיתורגלו וכן דרך קבלת החלטות עד רמת הפיקוד הבכיר של המשטרה.

עוד בוואלה! חדשות:
ראובן ריבלין הוא נשיא המדינה העשירי
בזמן השבעת א-סיסי: תקיפות מיניות המוניות בתחריר
פבל סיים את לימודי הרפואה ונהרג בטרק בפרו

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully