וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן השבעת א-סיסי: תקיפות מיניות המוניות בתחריר

חמש נשים הותקפו על ידי המונים בכיכר בקהיר וחולצו - עירומות וחבולות - מידיהם של תוקפיהם. ארבע הזדקקו לטיפול רפואי. מגישת חדשות לעגה בשידור חי: "הם שמחים, הא?"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

בשיאן של חגיגות השבעתו של הנשיא החדש, כאוס בכיכר תחריר: מספר שוטרים הצליחו למשות, בקושי, אישה שהותקפה על ידי שבעה גברים בין ההמון. עירומה ומוכה, נפלה האישה אל הקרקע. היא הייתה אחת מהנשים שהותקפו מינית על ידי גברים בקהיר ביום ראשון האחרון, עת הושבע א-סיסי לנשיאה החדש של מצרים. "התרחקו!", קראו השוטרים בעודם מניפים את אקדחיהם באוויר. התוקפים עוד הושיטו את ידיהם לעברה בעודה מובלת למכונית המשטרה.

לקריאה נוספת
היסטוריה: עבד אל-פתאח סיסי הושבע לנשיאות מצרים
נתניהו בירך את סיסי: ”לעתיד של שלום ושגשוג”

האישה היא אחת מבין חמש הקורבנות לתקיפה מינית בידי המונים שהתרחשו בכיכר תחריר בקהיר בראשית השבוע – כך דיווחו גורמים מקמפיין "ראיתי הטרדה", המתעדים מקרי אלימות מינית נגד נשים במצרים. התקיפה תועדה בסרטון שצולם בטלפון סלולרי והועלתה ליוטיוב, ולדברי גורמים בארגון תואמת את הדיווח שקיבלו. "זו בושה שגורמי הביטחון במשרד הפנים לא לקחו בחשבון תכניות למנוע תקריות שכאלה", נמסר מהארגון. "גורמים זוטרים ובודדים נותרו לבדם להתמודד עם הטרדות קבוצתיות ללא כל כלים לשם כך".

המונים חוגגים את השבעת א-סיסי לנשיאות בכיכר תחריר, 8 ביוני 2014. רויטרס
החגיגות בכיכר תחריר, ביום ראשון/רויטרס

התגובות לתקריות עוררו זעם רב עוד יותר: "הם שמחים, הא?", אמרה השדרנית מהא בהנסי בגיחוך בשידור חי באחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים, עת ששידרו את התמונות הקשות מהכיכר. בהנסי התנצלה אתמול על דבריה, ואמרה כי הם לא הובנו כהלכה. פעילים אמרו כי דבריה הצורמים של מגישת החדשות הם חלק ממגמה כללית של הפלגים הפרו-צבאיים של מצרים לדחוק את השיח על האלימות המערכתית כלפי נשים כדי לפאר את מנהיגה החדש של מצרים.

לדברי הארגון, ארבע מבין חמש הנשים שהותקפו בכיכר פונו לטיפול רפואי. בהצהרה מטעם משרד הפנים נמסר כי המתקפות היו כה אלימות, שהשוטרים שחילצו את הנשים נפצעו אף הם. עוד נמסר כי המשטרה עצרה אתמול שבעה גברים בחשד להטרדה מינית לאחר ששתי נשים הגישו תלונה במשטרה וזיהו את תוקפיהם. גורם במשרד אמר כי הסרטון שהועלה לרשת יהוו ראייה נגד החשודים. דו"ח האו"ם לשנת 2013 מצא כי 99.3% מהנשים במצרים חוו הטרדה מינית ויותר מ-82% מהמשיבות אמרו כי הן לא מרגישות בטוחות ברחובות.

התיעוד הקשה הגיע ימים ספורים לאחר שמצרים העבירה את החוק הראשון נגד הטרדה מינית שידון את האשמים לחמש שנות מאסר וקנס מרבי של 50,000 לירות מצריות. "במשך זמן רב המטרידים הצליחו להטריד מבלי להיענש. עכשיו, תיקון זה לחוק זה הוא הזדמנות טובה לעשות מעשה ולא רק במקרים של תקיפה המונית, אלא גם במקרים של הטרדה מינית יומיומית", אמרה נורה פלינקמן, מנהלת "מפת ההטרדות", ארגון נגד הטרדות. "אנחנו מחכים לראות באילו צעדים ינקטו הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully