וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פבל סיים את לימודי הרפואה ונהרג בטרק בפרו

הישראלי שמת בטרק הוא פבל לרמן, שטייל בדרום אמריקה בתום לימודיו. הוא היה אמור לשוב לארץ, אך האריך לבסוף את הטיול. ישראלי שטייל עמו: "המקומיים צחקו, סירבו לעזור"

פבל לרמן, מטייל ישראלי בן 35 שמת בטרק לגונה 69 בפרו. 10 ביוני 2014. באדיבות המשפחה
אחותו המתגוררת בקנדה עושה את דרכה לארץ. לרמן במאצ'ו פיצ'ו בפרו/באדיבות המשפחה

פבל לרמן, בן 35 מצפת, הוא המטייל הישראלי שנהרג בטרק בפרו - כך הותר לפרסם בצהריים (שלישי). אביו, ד"ר ארקדי לרמן שניהל בעבר את מכון ה-CT בבית החולים זיו בצפת, סיפר למכריו כי בנו טייל בדרום אמריקה בחצי השנה האחרונה לאחר שהשלים את לימודי הרפואה. הוא היה אמור לשוב ארצה לפני כחודש, אך החליט לדחות את החזרה בחודש נוסף כדי לטייל גם בפרו. אתמול (שני) בצהריים עוד הספיק לשוחח עם משפחתו וציין כי הכול מצוין. ללרמן אחות המתגוררת בקנדה, והיא עושה בשעות אלה את דרכה לישראל.

כמה שעות אחרי מותו של לרמן בטרק בפרו, החל להתברר גודל המחדל שגרם לטרגדיה. אחד הישראלים שטייל עם לרמן הוא אופיר אביטל, בן 24 מירושלים. "הגענו אתמול לוואראס", סיפר אביטל לוואלה! חדשות. "הוא שאל אותי אם אני ישראלי ושאל אם אפשר לטייל אתנו. אמרתי 'בכיף, יש מחר טרק של לגונה 69'. הוא ישן אתנו בחדר עם עוד שלושה ישראלים".

על מהלך הטרק הפופולרי, שנמשך בדרך כלל יום אחד בלבד, סיפר אביטל: "בהתחלה היינו במישור. עוד לא הגענו לעלייה ופתאום אני, עוד חבר והמדריך קלטנו אותו נופל על האדמה. ראינו שהוא לא הרגיש טוב והוא גם ממש לא היה נראה טוב. המדריך אמר לו 'תחזור לאוטובוס', תחכה לנו עד שנסיים את הטרק ואז ניקח אותך לבדיקה. שאלנו אותו אם הוא בסדר, הוא אמר שכן. המדריך אמר שהוא ייקח אותו לאוטובוס. הוא ליווה אותו ואחרי כמה דקות הוא איבד את ההכרה ונפל".

לדברי אביטל, המדריך המקומי לא הצליח להרים את לרמן ולכן רץ לכפר הקרוב, מרחק של כעשר דקות. "המקומיים צחקו ולא היה אכפת להם", שחזר. "המדריך כיסה אותו בשני ז'קטים שחורים, רץ אלינו ולא אמר לנו כלום חוץ מ'בבקשה תזדרזו, הבחור למטה לא מרגיש טוב, צריך לבדוק מה אתו'. בינתיים, המטיילים הישראלים שהיו לפנינו וסיימו את המסלול מצאו אותו וניסו להזעיק משטרה. המשטרה כנראה לקחה את הזמן והתעכבה, לקח להם אולי שש שעות להגיע למקום. המטיילים שמצאו אותו חיכו שעתיים וראו שהמשטרה לא מגיעה. הם כנראה פחדו שיקשרו אותם למקרה המוות והמשיכו הלאה".

עוד בוואלה! חדשות:
בוחרים את הנשיא העשירי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה
הסלמה בפקיסטן: התחדש הירי בשדה התעופה בקראצ'י
רגע לפני הגביע העולמי: מהומה ברחובות ברזיל

"אדישות מוחלטת, כאילו לא אכפת לאף אחד"

אביטל המשיך וסיפר כי כשסיימו הוא וחבריו את מסלול ההליכה וירדו בחזרה למטה, אמר להם המדריך, "אני צריך להגיד לכם משהו, הבחור שהיה אתנו כנראה מת". לדבריו, "אנחנו מאוד הופתענו, אמרנו לו, 'איך לא אמרת לנו את זה, איפה האחריות שלך?' הוא בתגובה אמר שהוא ניסה להרים אותו ללא הצלחה ואף אחד מהאנשים לא בא לעזור לו".

טרק וראס בפרו. ShutterStock
"נפל על האדמה עוד לפני תחילת העלייה" מטיילים באזור ואראס בפרו/ShutterStock

בשלב זה, לפי עדותו של אביטל, הוא וחבריו הגיעו אל לרמן וניסו לעשות בו פעולות החייאה. "שמנו לו מים על הבטן, ניסינו לקרוא לו, לעורר אותו, לייצב אותו. הבנאדם היה סגול לגמרי. כל הפנים שלו היו סגולות עד המרפק. קראנו לעוד חבר'ה ישראלים שיעזרו לנו להרים אותו. לקח לנו 45 דקות עד שהצלנו לסחוב אותו לאוטובוס. קראנו למקומיים, אבל הם לא רצו לעזור. נהג האוטובוס גם לא רצה לעזור ואמר, 'אני לא מעלה גופות'. אמרנו לו שהוא לא מת, שיש לו עדיין דופק, ואז הוא הסכים.

"התחלנו לנסוע ואחרי כמה דקות נפגשנו באמצע הדרך עם הרכב המשטרתי", המשיך אביטל. "אני ועוד חבר הכנסנו אותו לרכב ונסעו אתו עוד שני בחורים ישראלים אחרים. כל השאר נסעו להביא את כל הציוד ונסענו לכיוון לבית החולים. שתי דקות לפני שהגענו לבית החולים, השוטר התקשר ואמר שהוא מת. הרופא בבית החולים בדק אותו מהר מאוד וקבע את מותו ישר עם הגעתו, למרות שכשאנחנו בדקנו אותו היה לו דופק".

לדברי אביטל, מדובר ברשלנות של ממש מצד בית החולים והרשויות באזור. "בבית החולים אפילו לא הביאו לחברים הישראלים אלונקה. זה היה פשוט רשלנות, אדישות מוחלטת, כאילו לא אכפת לאף אחד. הרופא אמר שזה מהיפותרמיה למרות שזה לא היה נשמע הגיוני. לנו הוא (לרמן, ד"י וע"ח) אמר שהיו לו כאבים בחזה בהתחלה. הלכנו לתחקיר, תחקרו את הבנות שמדברות ספרדית, היינו שם ארבע שעות. המשטרה אמרה לנו שבשעה 8:00 יבדקו את הגופה". במקביל לבדיקת הגופה, מטפל משרד החוץ בהטסת גופתו של לרמן לארץ.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il
לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully