וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בעולם מנקודת מבטם: מצלמות הוצמדו לדובי קוטב

המדענים במכון הגיאולוגי של ארה"ב חוקרים את שגרת חייהם של דובי הקוטב, וכיצד משפיעה עליהם ההתחממות הגלובלית. זה לא כל כך פשוט: "הבטריות לא הצליחו להתמודד עם הקור"

צילום מסך

מדענים במכון הגיאולוגי של ארצות הברית הצמידו קולרים המצוידים במצלמת וידאו לארבע דובות קוטב בים הקרח מצפון למפרץ פרודהו שבאלסקה בחודש אפריל האחרון – ושלשום (שישי) שוחררו התמונות הראשונות שנלכדו בעדשות המצלמה.

"הרכבנו שתי מצלמות וידאו כבר ב-2013, אך לא הצלחנו לקבל תמונות, כי הבטריות לא הצליחו להתמודד עם הטמפרטורות הארקטיות", אמר ד"ר טוד אטווד, חוקר בכיר בתכנית דובי הקוטב של מכון הגיאולוגי. "השתמשנו במצלמות שונות השנה, ואנחנו נרגשים לראות שהן עובדות", הוסיף.

עוד כותרות שאסור לפספס בוואלה! חדשות:
העובד התחפש לגורילה - וחטף חץ הרדמה מהווטרינר
צפו: אלפי רוכבי אופניים ערומים מחו נגד נהגים
זוג טרי נסע בנפרד לעבודה - והתנגש חזיתית למוות

דובי קוטב, סוואלברד, נורבגיה. La Nau de Fotografia, ShutterStock
"השתמשנו במצלמות שונות השנה, ואנחנו נרגשים לראות שהן עובדות"/ShutterStock, La Nau de Fotografia

אנתוני פגאנו, דוקטורנט באוניברסיטת סנטה קרוז בקליפורניה, הלוקח חלק בפרויקט של המכון הגיאולוגי הסביר: "למרות שהקולרים היו על הדובות במשך שמונה עד עשרה ימים בלבד, המדענים יכולים להתחיל להבין את שגרת הפעילות שלהן, למשל התדירות בהן הדובים אוכלים, צדים, נחים ושוחים – ואיך ההתנהגות הזו עשויה להשתנות עקב שינוי תנאי הקרחונים".

השימוש במצלמות הוא חלק ממחקר חדש, המנסה להבין כיצד דובי הקוטב מגיבים לצמצום הקרחונים, כתוצאה מההתחממות הגלובלית. המצלמות מספקות תיעוד ראשוני של שגרת החיים של היצורים הארקטיים, ההתנהגות שלהם ופעילותם.

הקולרים המתוחכמים מאפשרים גם העברת נתונים בזמן אמת, שבעבר היה ניתן להשיג באמצעות גלי רדיו ולווין, בהם מיקומם של דובי הקוטב. בכך ניתן להשיג מידע על תנועתם ואזורי המחייה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully