וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סת"ם תרמית: עקצו 100 אלף שקלים מכותבי ספרי תורה

5.6.2014 / 20:50

שני גברים חרדים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם נעצרו השבוע לאחר שהתגלה כי הונו סופרי סת"ם בדרום באמצעות צ'קים מזויפים. "אנו חושדים שהיו מקרים רבים נוספים", אומרים במשטרה

ספר תורה. ShutterStock
"אני רוצה שתכתוב לי ספר תורה"/ShutterStock

קהילת כותבי הקודש כמרקחה: שני חשודים, אחד מרחובות והשני מיבנה, נעצרו ביום ראשון בעקבות חשד כי "עקצו" סופרי סת"ם מאזור הדרום בסכום מצטבר של יותר ממאה אלף שקלים. בית משפט השלום באשקלון הורה ביום שני להאריך בשבעה ימים את מעצרם של החשודים, גברים חרדים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם.

הפרשה התגלתה בעקבות פנייתו של סופר סת"ם מאשקלון אל המשטרה לאחר שקיבל הצעה מוזרה. "אני רוצה שתכתוב לי ספר תורה. במקום 60 אלף שקלים שעולה הספר, אשלם לך בצ'ק 80 אלף, ובתמורה אתה תיתן לי במזומן 20 אלף שקלים", אמר לו החשוד מרחובות.

לאחר שנודע להם על ההצעה מפי הסופר, החליטו במשטרת מחוז הדרום "לממש" את העסקה. לסופר הסת"ם נאמר לקבוע עם החשוד מקום ושעה ולקבל את הצ'ק בתמורה למזומן, כמתוכנן. אך למגינת לבו של החשוד, ואדם נוסף שנכח עמו, לפגישה צורף שוטר סמוי. לאחר שהיה עד לסחר החליפין עצר השוטר מיד את החשודים, שהכחישו את כל החשדות נגדם.

עוד בוואלה! חדשות:
אבי הילדים שנפלו: ”הם שיחקו ואז שמעתי בום”
אסון הבריכה: נתיחת הגופות לא הסבירה את סיבת המוות
למורים נמאס: ”במקום קביעות - מכתב פיטורים”

כתבי קודש. ShutterStock
"סופרי סת"ם שעברו אירוע דומה מתבקשים ליצור קשר עם המשטרה"/ShutterStock

מחלק ההונאה של משטרת מחוז דרום פתח בחקירה, שבמהלכה גילו החוקרים מקרים נוספים של תרמית הספרים, שבה קיבלו החשודים כסף מזומן בתמורה למתן צ'קים מזויפים לסופרי סת"ם. ההערכה במשטרה היא שבסך הכל, הכניסו החשודים לכיסם יותר ממאה אלף שקלים.

"אנו חושדים שהיו מקרים רבים נוספים, ומבקשים את עזרת הציבור באיתורם", אמר לוואלה! חדשות מפקד מחלק ההונאה במחוז דרום, רב פקד תמיר אפטבי. "סופרי סת"ם שעברו אירוע דומה מתבקשים ליצור קשר עם המשטרה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully