וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: צעיר שירה למוות ב-3 שוטרים נעצר בתום מצוד

6.6.2014 / 7:30

תושבי מונקטון התבקשו להסתגר בבתים ולנעול דלתות, בתי הספר נסגרו והמשטרה הפקיעה משאיות של ברינקס כדי להיכנס לשכונה. המניע לא ברור. "מה קורה לעיר הקטנה והשקטה שלנו?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט מסתורי בדף הפייסבוק. תמונתו של החשוד בירי, ג'סטין בורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת קנדה עצרה לפנות בוקר (שישי) צעיר החשוד כי ירה למוות אתמול לפנות בוקר בשלושה שוטרים ופצע שניים אחרים בעיר מונקטון שבחוף המזרחי. מאז אתמול בבוקר התנהל מצוד נרחב, שוטרים רבים סרקו את הרחובות והיערות הסמוכים בניסיון לאתר את ג'סטין בורק, בן 24, שהמניע למעשיו טרם התברר.

אתמול ביקשה המשטרה מהאזרחים שבחלקה הצפון-מערבי של העיר השלווה, שבה 69 אלף תושבים, להסתגר בבתיהם ולנעול את הדלתות. בתי הספר ומשרדי הממשלה נסגרו, האוטובוסים הורדו מהכבישים ושירות הדואר הופסק. המשטרה אף הפקיעה לצורך המצוד שתי משאיות של חברת הבלדרות ברינקס וכן כמה כלי רכב משוריינים פרטיים, וזאת על מנת להיכנס לשכונה שבה בוצע הירי.

עוד חדשות מהעולם:
ניגריה: לפחות 200 נהרגו בטבח של "בוקו חראם"
מי יהיה נציג ישראל בטקס ההשבעה של נשיא מצרים?
קוריאה הצפונית: דורשים להיפגש עם דייגים שערקו לדרום

מצוד אחר צעיר שירה למוות בשלושה שוטרים במונקטון שבמזרח קנדה. 5 ביוני 2014. רויטרס
"אמרתי, 'אלוהים', יש שם מישהו". שוטרים במונקטון/רויטרס

האירוע הקטלני החל בסביבות השעה 20:00 בערב ברביעי (זמן מקומי), כשבמוקד המשטרה התקבלה שיחת טלפון על אדם חמוש הנמצא בקצה הצפוני של מונקטון. צוותי משטרה באו למקום, ואז פתח לעברם ג'סטין בורק באש.

בחלק מכלי התקשורת דווח כי חשבון הפייסבוק של בורק עודכן זמן קצר לפני הירי וכן במהלך המצוד. בפוסט שהועלה לדף הנושא את שמו נכתבו מילים מהשיר Hook in Mouth של להקת מגאדת': "אל תנסו לרמות אותנו, אנו יודעים שהגרוע מכל עוד לפנינו. אני מאמין שהממלכה שלי תבוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצוד אחר צעיר שירה למוות בשלושה שוטרים במונקטון שבמזרח קנדה. 5 ביוני 2014. AP
אירוע נדיר בקנדה, בייוחד בחופה המזרחי/AP

דמיאן תריולט מהמשטרה המקומית כינס תדרך לעיתונאים בעקבות הירי, וסיפר כי הכיר את שלושת השוטרים שנהרגו באופן אישי. הוא התקשה לסיים את דבריו ופרץ בבכי. המשטרה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה תמונה של החשוד, כשהוא במדי הסוואה וכשברשותו שני רובים.

צלם מקומי בשם דניאל סנט לואיס סיפר שבא לזירה זמן קצר לאחר הירי והבחין בשני כלי רכב משטרתיים בשני רחובות שונים, ובכתמי דם סביבם. לדבריו, באחת הניידות היו עדיין הפנסים דלוקים, דלת הנהג הייתה פתוחה והשמשה הקדמית הייתה מנוקבת מקליעים. "הלכתי שם וראיתי שתי רגליים פונות לכיוון הכביש", סיפר סנט לואיס. "אמרתי, 'אלוהים', יש שם מישהו. כשהתקרבתי, הבנתי שמדובר בשוטר ושהמצב לא טוב. העיר הקטנה והשקטה שלנו, מה קורה פה?", תהה. "איך זה קורה לנו? זה תמיד קורה לאחרים".

מצוד אחר צעיר שירה למוות בשלושה שוטרים במונקטון שבמזרח קנדה. 5 ביוני 2014. AP
האוטובוסים הורדו מהכבישים ושירות הדואר הופסק. מונקטון, הבוקר/AP

דני לבלנק, פועל בניין בן 42, סיפר שראה את בורק מרחוק, לבוש בגדי הסוואה ועומד באמצע הרחוב כשרובהו מכוון לעבר ניידות המשטרה. לדבריו, הוא חשב תחילה שמדובר בשוטר, ואחרי הירי נכנס מיד לביתו והסתגר בו עם משפחתו.

לעומת ארצות הברית השכנה, אירועים מסוג זה הם נדירים בקנדה, בייחוד בחופה המזרחי. במונקטון לא אירעו כלל מעשי רצח בשנה החולפת. "זו טרגדיה נוראית", אמר ראש העירייה ג'ורג' לבלנק. "כעיר, אנו חייבים להיות מאוחדים ולתמוך באלה שאיבדו את יקיריהם". ראש הממשלה סטיבן הרפר, המשתתף בוועידת G7 בבריסל, שיגר את תנחומיו למשפחות השוטרים ולעמיתיהם.

(עדכון ראשון: 0:24)

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully