וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה נציג ישראל בטקס ההשבעה של נשיא מצרים?

5.6.2014 / 14:04

ביום ראשון יושבע עבד אל-פתח סיסי לתפקיד הנשיא. עד עתה, טרם העבירה מצרים לשגרירות ישראל בקהיר הזמנה רשמית להשתתף בטקס, אך במסגרת מגעים בנושא, התקבל כבר "מסר חיובי"

עבד אל-פתאח א-סיסי מגיע להצביע בקלפי – קהיר, מצרים, 26 במאי 2014. AP
סיסי בדרך להצביע בקלפי, בשבוע שעבר/AP

לקראת טקס השבעתו של נשיא מצרים החדש, עבד אל-פתח סיסי, מתקיימים מגעים בין ירושלים לבין קהיר בשאלה האם נציג ישראלי יוזמן לטקס. לוואלה! חדשות נודע כי מצרים טרם העבירה לשגרירות ישראל בקהיר הזמנה רשמית להשבעה, אך מתקיימים מגעים בנושא והיום (חמישי) הועבר "מסר חיובי" מגורמים רשמיים בקהיר. טקס ההשבעה עתיד להתקיים ביום ראשון, ואם אכן תצא הזמנה, מי שככל הנראה ייצג את ישראל באירוע יהיה הציר בשגרירות בקהיר, אריאל שפרנסקי.

על פי פרסומים במצרים, לטקס ההשבעה הוזמנו עד כה נציגים מכל המדינות שמצרים מקיימת עמן יחסים דיפלומטיים, למעט קטאר, טורקיה ותוניסיה - מדינות שתומכות באחים המוסלמים ומתנגדות לשלטונו של סיסי - וישראל. אולם, בניגוד לנציגי טורקיה, קטאר ותוניסיה, לגבי הזמנה לנציג ישראל טרם התקבלה החלטה סופית וייתכן שבסופו של דבר כן תישלח הזמנה שכזו.

לפני הבחירות, בהן זכה סיסי ב-96.6% מקולות הבוחרים, הוא התייחס בראיון ליחסים עם ישראל ואמר כי בכוונתו לכבד את הסכם השלום שנחתם עמה. כאשר נשאל האם יסכים לבקר בישראל או לארח מנהיגים ישראלים במצרים, אמר כי יסכים לכך רק לאחר שתקום מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. סיסי הדגיש גם את תמיכתו ביוזמת השלום הערבית, שבמסגרתה הציעו כל מדינות ערב להכיר בישראל ולייסד עמה יחסים לאחר שתקום מדינה פלסטינית.

בחירות לנשיאות מצרים - כותרות נוספות:
סיסי בנאום הניצחון: "יחד נשיג צדק חברתי במצרים"
הבחירות במצרים: יריבו של סיסי ערער על התוצאות
מצרים מתעוררת לשחר של יום ישן | פרשנות

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully