וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך תרגיל עוקץ: שני חיילים נפצעו מנשיכת כלב

5.6.2014 / 16:50

אחד מכלבי היחידה שוחרר באמצע תרגיל של היחידה לביצוע משימה ומסיבה לא ברורה החל לתקוף חיילים שנכחו במקום. הפצועים פונו לבדיקות בבית חולים ושוחררו. האירוע ייחקר

עוקץ - כלבי יחידת הכלבנים של צה"ל בתרגיל במרכז הארץ, ספטמבר 2011. דובר צה"ל
הכלב החל לתקוף חיילים שנכחו במקום מסיבה לא ברורה. תרגיל של כלבי עוקץ/דובר צה"ל

שני חיילים נפצעו היום (חמישי) באורח קל כשננשכו על ידי אחד מכלבי היחידה. התקרית אירעה במהלך תצוגת יכולות בקורס פיקוד ומטה (פו"ם) של צה"ל אליה הוזמנו לוחמי עוקץ כדי לחשוף את יכולות היחידה בפני קצינים מיחידות אחרות.

במהלך התרגיל שוחרר אחד הכלבים לביצוע המשימה ומסיבה לא ברורה הוא החל לתקוף חיילים שנכחו במקום. לוחם יחידת עוקץ מיהר להשתלט על הכלב ולהעביר אותו לכלוב בכלי רכב סמוך. מפקדים שנכחו בשטח החליטו לפנות את שני החיילים לסדרת בדיקות בבית החולים. מדובר צה"ל, נמסר כי שני החיילים נבדקו בבית חולים ושוחררו.

גורם צבאי מסר כי לא ברור מה הייתה הסיבה לנשיכה ובעקבות המקרה יתבצע תחקיר ביחידת עוקץ. היחידה מתמחה באימון והפעלת כלבים לצורכי איתור חומרי חבלה, מרדף ותקיפת מחבלים, כולל איתור ניצולים תחת הריסות.

בשנים האחרונות פותחו שיטות ביחידה שמאפשרות להפעיל כלבים בתוך מנהרות ובמקרים חריגים להצניח את הכלבים בשטח אויב או לשלוט בהם על הקרקע באמצעות מכשיר טכנולוגי תוך כדי שהם נושאים מצלמה לתעד את המקום אליו הוא נשלח. היחס לכלבים עוקץ דומה לזה שמקבלים לוחמים ובהתאם לכך הם מקבלים יחס ברמה גבוהה מאוד בשגרה ובחירום. במלחמת לבנון השנייה ובמבצע "עופרת יצוקה" התלוו לוחמי יחידת עוקץ והכלבים לפעילות בעומק שטח והם אף פועלים במבצעים מיוחדים בשטחים.

לקריאה נוספת
”העוקץ הישראלי”: ראיון עם לוחמת מיחידת הכלבנים
החברים של עזית: יחידת עוקץ מאמנת כלבים לצנוח

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully