וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של עזית: יחידת עוקץ מאמנת כלבים לצנוח

15.4.2012 / 13:03

זרוע היבשה מציגה את הפיתוחים האחרונים שלה במלחמה בטרור: הצנחת כלבים בשטחי אויב, אימון כלבים באיתור מנהרות שנחפרו עמוק מתחת לאדמה ובמלחמה עם מחבלים בתוכן

יחידת "עוקץ" המתמחה באימון והפעלת כלבים לצרכים מבצעיים, עוסקת בתקופה האחרונה באימון כלבי איתור חומרי חבלה לזהות מנהרות, ואת כלבי התקיפה והמרדף להילחם במחבלים בתוך מנהרות ומתחמים תת קרקעיים. אם לא די בכך, אז בקרוב יתאמנו ב"עוקץ" בהצנחת כלבים יחד עם יחידות מיוחדות.

גורמי ביטחון טוענים כי לאחר שנים של ניסיונות כושלים, הצליחו לאחרונה במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון למצוא טכנולוגיה שתסייע לאתר חפירת מנהרות בזמן אמת ולהתריע בפני כוחות צה"ל שמסיירים באזורי הגבול. לדברי קצין בכיר בזרוע היבשה, איום המנהרות הוא רחב יותר וארגוני הטרור נערכו בתחום גם בלב השטח, במתחמי לחימה תת קרקעיים ומנהרות המחברות בין הבתים, ולא רק על הגבולות. בשל כך החלו לאחרונה לוחמי יחידת עוקץ לאמן את הכלבים באיתור מנהרות ובמלחמה בתוכן.

המהלך נולד מהצורך לתגבר את הלחימה במנהרות. כאמור, ארגון החמאס ברצועת עזה וחיזבאללה בדרום לבנון הרחיבו בשנים האחרונות את מספר המנהרות שנחפרו לעבר שטח מדינת ישראל ומתחמי הלחימה התת קרקעיים, במסגרת היערכות לעימות רחב היקף מול צה"ל.

הקצין הבכיר ציין כי הכלבים אומנו לאתר חומרי חבלה במנהרות שנחפרו עמוק מתחת לאדמה. ביחידת עוקץ לא מסתפקים רק באימון באיתור המנהרה. כלבי התקיפה והמרדף מאומנים להילחם במתחמים תת קרקעיים. "עולם התת קרקע הוא זר לכלב ובאופן אוטומטי הוא מייצר לו פחד ורתיעה שנובע ממקומות סגורים", הסביר הקצין הבכיר, "אנחנו מחפשים את הרלוונטיות שלנו בכל מקום ונסייע בכל מקום שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully