וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית בעמדת אוסטרליה: מזרח ירושלים אינו שטח כבוש

5.6.2014 / 12:34

היועץ המשפטי לממשלת אוסטרליה אמר בדיון בפרלמנט שארצו "לא תתאר אזורים שנתונים למו"מ מתמשך בשפה שיפוטית מסוג זה", זאת בניגוד לרוב מדינות העולם. "יש לאירופה מה ללמוד"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט במהלך הועידה הכלכלית בדאבוס. ינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
העמדה מייצגת את הקו של הממשלה. נתניהו וראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שינוי עמדה מפתיע בנושא ירושלים: ממשלת אוסטרליה הודיעה השבוע כי בניגוד לרוב מדינות העולם, היא אינה רואה במזרח ירושלים "שטח כבוש". היועץ המשפטי של ממשלת אוסטרליה אמר את הדברים במהלך דיון בפרלמנט האוסטרלי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, והבהיר כי דבריו מייצגים את הקו של הממשלה.

"זה לא מועיל ולא ראוי לתאר את מזרח ירושלים כשטח כבוש", אמר היועץ ג'ורג' ברנדיס בדיון. "ממשלת אוסטרליה לא תתאר אזורים שנתונים למשא ומתן מתמשך בשפה שיפוטית מסוג זה". כמה מחברי הפרלמנט שנכחו בדיון מחו על עמדתו.

עוד על מזרח ירושלים:
לא רק מחסור במים: המצב העגום מעבר לגדר ההפרדה
שלום עכשיו: "נתניהו שבר את שיאי הבנייה בהתנחלויות"
דעה: העוני של מערב ירושלים הוא לוקסוס

בדיווחים שפורסמו הבוקר באוסטרליה נכתב כי חברי הפרלמנט ציינו בדיון שבשנים 2011 ו-2012 הצביעה אוסטרליה בעד הצעות החלטה של מועצת הביטחון שבהן תוארה ירושלים כשטח כבוש. המדיניות החדשה של הממשלה האוסטרלית מגיעה בהמשך לדברים שאמרה שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, בריאיון לאתר "טיימס אוף ישראל" בינואר, אז הצהירה כי היא אינה סבורה שההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי.

דני דיין: "אוסטרליה שוחה נגד הזרם האנטי-ישראלי"

המדיניות החדשה שעליה הצהיר ברנדיס הופכת את אוסטרליה לאחת המדינות היחידות בעולם שלא רואה במזרח ירושלים שטח כבוש. המדינה המערבית שעמדתה היא הקרובה ביותר לעמדה זו היא קנדה, המשתדלת גם כן להימנע מ"שפה שיפוטית" בדיון על ישראל, על ירושלים ועל השטחים. רוב הקהילה הבינלאומית אינה מבחינה בין מזרח ירושלים לבין ההתנחלויות בגדה המערבית ורואה בכל השטחים שישראל כבשה ב-1967 שטח כבוש.

בוסתן "גן המלך" בשכונת סילוואן, אוקטובר 2010. מגד גוזני
"לא ראוי לתאר אותו כשטח כבוש". שכונת סילוואן במזרח ירושלים/מגד גוזני

בהתנחלויות מיהרו לברך על העמדה האוסטרלית החדשה. דני דיין, אחראי יחסי החוץ של מועצת יש"ע, אמר בתגובה לדברים כי אוסטרליה שוב מגלה מנהיגות בזירה הבינלאומית ולא חוששת "לשחות נגד הזרם האנטי-ישראלי העכור". לדבריו, "אוסטרליה, וכך גם קנדה, אינן מדינות שוליות והן מובילות תהליך של חזרת הקהילה הבינלאומית לשפיות ואובייקטיביות. יש לאירופה הרבה מה ללמוד מהן".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully