וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם באופוזיציה על הבנייה בהתנחלויות: "פירומניה מדינית"

5.6.2014 / 10:10

יו"ר העבודה הרצוג תקף את צעד הענישה על הקמת ממשלת אחדות פלסטינית. ח"כ נחמן שי: "מפקידים את גורל המדינה בידי מיעוט קיצוני". ח"כ גלאון: "תג המחיר של ממשלת ישראל"

בוז'י הרצוג בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
"סדר העדיפויות של הממשלה לקוי מיסודו". הרצוג/יותם רונן

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הביע הבוקר (חמישי) אכזבה מההחלטה לבנות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בעקבות הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית. "שוב הוכח עד כמה סדר העדיפויות של הממשלה הזו לקוי מיסודו", אמר הרצוג לוואלה! חדשות. "במקום להשקיע את הכסף בבנייה בנגב, בגליל ובשכונות מצוקה, מוציאים את העיניים לברק אובמה ונוקטים פירומניה מדינית".

עוד על הבנייה בהתנחלויות:
נתניהו: "ארה"ב ידעה בדיוק כמה נבנה בזמן המו"מ"
"המכשול להארכת המו"מ: הקפאת הבנייה בהתנחלויות"
למרות המשבר במו"מ: אושר פרויקט במזרח ירושלים

"במקום להפנים את הכישלון המהדהד בזירה המדינית ולהניח על השולחן תכנית שסביבה הציבור יכול להתקבץ וכך לשנות את המיצוב שלנו בזירה הבינלאומית, נתניהו נגרר למצב שבו, לצערי, מסתכלים על רמות כאילו היא יצהר או איתמר", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את פעולת תג המחיר של ממשלת ישראל". לדבריה, בנייה של 1,500 יחידות דיור זו פרובוקציה מדינית מיותרת. "לא די שמדינת ישראל בקריסה מדינית ובבידוד בינלאומי, והכרת מדינות העולם בממשלת הטכנוקרטים גוברת, פעולת הבנייה תגרום לכך שממשלת ישראל תהפוך למבודדת ומנודה בעולם. הגיע הזמן שנתניהו יכיר במציאות ויראה בממשלת הפיוס הזדמנות לאינטרסים הקיומיים של ישראל".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, זעם על הודעת משרד השיכון, וטען כי מדובר ב"מהלך קנטרני, מיותר ומזיק. זהו צעד ציני של מתנגדי ההסדר, המנצלים כל אירוע כדי לחבל בסיכוי לשלום, בתמיכה מוטעית ומצערת של ראש הממשלה".

ח"כ נחמן שי (העבודה) יצא אף הוא נגד ההחלטה ואמר היא מדרדרת בעוד מדרגה את מצבה הבינלאומי של ישראל ומרחיבה את מעגלי הבידוד שלה. "לאחר שארצות הברית הסירה את כיפת הברזל המדינית מעל ישראל, יצטרפו מדינות מפתח נוספות והאיחוד האירופי", אמר ח"כ שי. "הממשלה נכשלה כישלון דיפלומטי חרוץ בניווט ענייני החוץ שלה. היא מסרבת לקרוא את המציאות החדשה ומפקידה את גורלה של ישראל בידי מיעוט קיצוני מתלהם".

בתים בבית"ר עילית, אוקטובר 2012. טלי מאייר
ביתר עילית/טלי מאייר

ח"כ עמר בר-לב (העבודה) אמר כי "עצם השימוש בענישה כלפי הרשות הפלסטינית הוא צעד חסר היגיון ולא נבון ליחסי החוץ של ישראל. "על אחת כמה וכמה, השימוש בבנייה כענישה, מנסר את הענף שעליו יושבים גושי ההתיישבות, מסכן את עתידם בפועל והופך אותם לדבר פסול בתודעה הבינלאומית", אמר בר-לב. "צעד זה הוא חלק מהמדיניות הכושלת של ראש הממשלה ושל הממשלה כולה בתחום ההסברה והלגיטימציה הבינלאומית".

מנגד, יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), בירך על ההחלטה, אך טען כי מדובר ב"טיפה בים", שלא תוכל לספק לבדה את הצרכים המינימליים שיבטיחו את הרוב היהודי בעיר הבירה ואת הגבולות הביטחוניים למדינת ישראל. "אני קורא לממשלה להסיר את כל החסמים על הבנייה", אמר אלקין. "בזמן שאבו מאזן מתחבק עם המחבלים מחמאס, הגיע הזמן להפסיק להיות פראיירים ולהתחיל לדאוג לאינטרס הלאומי-ישראלי ולא לאינטרס הפלסטיני".

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד), זעם על התנגדות גורמי השמאל למהלך, וטען כי "במקום לתקוף את ממשלת הטרור הפלסטינית, האופזיציה תוקפת את ממשלת ישראל". לדבריו, "צביעות האופוזיציה איננה יודעת גבולות: האם הבעיה היא הבנייה ביהודה ושומרון או העובדה שהפלסטינים הקימו ממשלה עם ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אורי אריאל: "זו רק ההתחלה"

אמש קיבלו ראשי מועצות ביש"ע עדכונים משר הבינוי והשיכון אורי אריאל וממשרדו כי המשרד יודיע באופן מידי על שיווקן של כ-1,500 יחידות דיור. יותר מאלף דירות ייבנו בהתנחלויות, בעיקר בגושים הגדולים, ו-400 ייבנו בירושלים. על פי ההחלטה, שעליה סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר אריאל, ישווקו באפרת 223 דירות חדשות, בביתר עילית 484 דירות, באדם 38 דירות, באריאל 76 דירות, באלפי מנשה 78 דירות ובגבעת זאב 155 יחידות דיור - מתוכן 55 באגן האיילות. בירושלים אושר שיווקן של 400 דירות בשכונת רמת שלמה.

השר אריאל מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי מדובר בחלק מצעדי הענישה של ישראל על כינונה של ממשלת אחדות פלסטינית. "אני מברך על ההחלטה לתת תגובה ציונית הולמת להקמת ממשלת הטרור הפלסטינית", אמר. "זכותה וחובתה של מדינת ישראל לבנות בכל רחבי הארץ כדי להוריד את מחירי הדיור, אינה מוטלת בספק". הוא הוסיף כי "אני מאמין ששיווקן של יחידות דיור אלו היא רק ההתחלה".

הצעד בא יומיים לאחר שהושבעה ממשלת האחדות הפלסטינית, והתקיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שבה נדונו צעדי ענישה כלפי הרשות. נתניהו עצמו התבטא בנושא ואמר כי הוא "מוטרד מכוונת ארצות הברית לעבוד עם הממשלה הפלסטינית". גורמים מדיניים בירושלים מסרו על החלטתה של וושינגטון כי "אם הממשל האמריקני מעוניין לקדם את השלום, עליו לקרוא לאבו מאזן לבטל את ההסכם עם חמאס ולשוב לשיחות השלום עם ישראל".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully