וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המכשול להארכת המו"מ: הקפאת הבנייה בהתנחלויות"

לוואלה! חדשות נודע מפי בכירים ברשות שהשיחות להארכת המו"מ חיוביות, אך נותר פער לגבי היקף הקפאת הבנייה. ויכוח בירושלים אם לדרוש מהרשות לבטל חתימתה על אמנות בינלאומיות

צילום: רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו, שלשום: "צעד חד-צדדי ייענה בצעד חד-צדדי")

בכירים ברשות הפלסטינית אומרים כי השיחות בין ישראל לפלסטינים ולארצות הברית בנוגע להארכת המשא ומתן הן רציניות וחיוביות. "ניכר ששני הצדדים אינם רוצים בהתמוטטות התהליך", מסרו היום (שלישי) לוואלה! חדשות, והסבירו כי קיים פער ניכר בין הצדדים בעיקר בסוגיה אחת, והיא הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

על פי אחד הבכירים, המחלוקת סביב 30 האסירים הפלסטינים שהיו אמורים להשתחרר בפעימה הרביעית נותרה בעייתית, אולם הוא רמז כי מסתמנים לה פתרונות, ובכלל זה שחרור של מספר גדול של אסירים, "אבל בעיית כל הבעיות היא ההתנחלויות. יש נוסחה שישראל הציגה להקפאה חלקית, אלא שהיא אינה מקובלת עלינו. אנחנו לא מוכנים שהשר אורי אריאל ימשיך להשתולל ולבנות תחת תירוצים כמו 'מכרזים שכבר החלו' או כאלה שקיבלו אישור". לדבריו, גם במזרח ירושלים הבנייה אינה מקובלת. "אנחנו מכירים כבר את כל התרגילים של ממשלת ישראל. על ההקפאה להיות הקפאה מוחלטת כדי שהמשא ומתן יימשך לאחר סוף החודש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על ההקפאה להיות הקפאה מוחלטת כדי שהמשא ומתן יימשך לאחר סוף החודש". נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבכיר הזכיר כי בסבב הקודם של המשא ומתן, לפני תחילת תשעת החודשים שהוקצבו לסבב הנוכחי, הפלסטינים לא התעקשו על הקפאה מוחלטת של הבנייה וגילו כי ישראל בנתה במרץ בהתנחלויות, בתוך הגושים ומחוצה להם. כעת הוא מדגיש: "חייבים להקפיא הכול". כמו כן, הוא שיבח את האווירה החיובית סביב שולחן המשא ומתן ורמז כי אווירת המשבר שנוצרה בתקשורת מעט מוגזמת: "כן המצב קשה ובעייתי , אבל אנחנו ואתם לא רוצים לראות בכישלון השיחות".

"חזרה מהפנייה למוסדות הבינלאומיים - לא יקרה"

בינתיים, בירושלים מתקיים ויכוח בשאלה אם לדרוש מהפלסטינים לבטל את החתימה על 15 האמנות הבינלאומיות כתנאי להמשך השיחות. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בפירוש כי לדעתו אסור להאריך את השיחות לפני שהפלסטינים יבטלו את הפנייה לאו"ם. עם זאת, גורמים מדיניים וביטחוניים בכירים סבורים אחרת, ומאמינים כי במקום להתעקש על מה שכבר נעשה, יש לדרוש התחייבות פלסטינית לא לפנות לגופים נוספים כל עוד מתנהל משא ומתן, מבלי להצמיד את הדרישה להתחייבויות כלשהן מצד ישראל.

"ההצטרפות של הרשות הפלסטינית לאמנות הבינלאומיות היא כבר היסטוריה", אמר אתמול גורם מדיני בכיר לוואלה! חדשות. "אבו מאזן לא יבטל את המהלך הזה תחת לחץ אמריקני, ובכל מקרה מדובר באמנות לא חשובות במיוחד. לדרוש ממנו לבטל זו דרישה לא ריאלית. האתגר הוא למצוא דרך להאריך את השיחות למרות זאת, כאשר התנאי המרכזי צריך להיות שהוא יימנע מכל מהלך נוסף בזירה הבינלאומית בהמשך המשא ומתן".

הבכיר הפלסטיני הצהיר כי הרשות לא תחזור בה בשום פנים ואופן מהפנייה למוסדות הבינלאומיים . "זה נגמר. עזבו, זה לא יקרה. מה שהיה היה. פנינו ולא נחזור בנו, חצינו את הקו שלנו ואי אפשר לחזור בחזרה", הדגיש הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully