וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפיוס: אנשי הרשות ממשיכים לעצור פעילי חמאס

5.6.2014 / 10:23

הפלסטינים דיווחו כי אתמול עצרו מנגנוני הביטחון עשרה פעילי חמאס בחברון. במקביל, קרא חמאס לפתוח בשביתה כללית בעיר, בצעד שנתפס כקריאת תיגר על שלטונו של אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
למרות הפיוס, המעצרים נמשכים. אבו מאזן עם חאלד משעל, בחודש שעבר/רויטרס

הסכם פיוס? מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה המערבית עצרו אמש (רביעי) בחברון עשרה פעילים מארגון חמאס, בהם גם אסירים לשעבר בבתי הכלא הישראלים. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "מען", הפעילים נעצרו בעת שנסעו בכלי רכב, ובמהלך בדיקה שבוצעה בו נמצאו אמצעי לחימה, שלטים וכרוזים של חמאס.

בתוך כך, ראשי חמאס בגדה קראו לתושבי חברון לפתוח בשביתה כללית לציון יום ה"נכסה", התבוסה הצבאית של מדינות ערב לישראל במלחמת ששת הימים ולשם הזדהות עם האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל מעל40 ימים. השביתה המתוכננת, כמו גם ההפגנות שמתכנן חמאס במקביל בעיר, נתפסים בקרב בכירי הרשות כקריאת תיגר על שלטונו של יושב הראש אבו מאזן.

פיוס פלסטיני - כותרות אחרונות:
נתניהו: "מוטרד מכוונת ארה"ב לעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
גורם מדיני: "מאוכזבים שארה"ב תעבוד עם הממשלה הפלסטינית"
הפיוס הפלסטיני: בישראל קיוו שחמאס ימשיך לשלוט ברצועה

יוזמת המעצרים של מנגנוני הביטחון ביממה האחרונה מגיעה דווקא על רקע החשש בצה"ל ובמערכת הביטחון כי כינון ממשלת האחדות הפלסטינית תגרום לאנשי הרשות לחדול ממעצרן של אנשי חמאס ובכך יאפשרו להם להרחיב את פעילותם באזור בשל הסכם הפיוס שנחתם בין הצדדים.

בצה"ל התקיימו בחודשים האחרונים דיונים נרחבים כחלק מההיערכות להקמת ממשלת האחדות. ההנחיה של הדרג המדיני היא לצמצם במידה רבה את הפגישות של שרי הממשלה עם חברי הממשלה הפלסטינית ולהעביר את כובד המשקל של קיום הדיאלוג הביטחוני למפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון ולמתאם הפעולות בשטחים אלוף יואב מרדכי.

"הדיאלוג יימשך, אבל ירד לדרג המקצועי, וכל מקרה ייבחן לגופו של עניין", אמר השבוע גורם ביטחוני בכיר לוואלה! חדשות. "השאלה שנשאלת היום היא אם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ימשיכו לבצע מעצרים של אנשי חמאס ואם יאפשרו את הרחבת ה'דעווא' (פעילות חברתית שמשמשת תשתית לטרור - א"ב)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully