וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחיצת כפתור: הרקטה שסוגרת מעגל אש - ופוגעת בול

4.6.2014 / 19:02

"להבת ברזל", המערכת הארטילרית שמפתחת חברת "רפאל" היא בעלת יכולות להשמדת מטרות ממוקדות בטווחים ארוכים וחסינה לחלוטין לשיבושי GPS. על כל רקטה מותקנת מצלמה ומערכת ניווט

מערכת "להבת ברזל" של חברת "רפאל". חברת "רפאל",
רקטה של מערכת "להבת ברזל"/חברת "רפאל"

כחלק מהניסיונות לתת מענה לחיפושים אחר מערכות נשק מדויקות וזולות, מפתחת בימים אלה חברת "רפאל" את "להבת ברזל", מערכת רקטית ארטילרית אלקטרואופטית מדויקת ואוטונומית. גורמים בחברה טוענים שהמערכת, בה בוצעו עד כה שני ניסויים מוצלחים, היא בעלת יכולת אפקטיבית להשמדת מטרות ממוקדות כמו מבנים או ביצורים בשטח בנוי ופתוח, בטווחים ארוכים. המערכת, שפועלת בשיטת "שגר ושכח", חסינה לחלוטין לשיבושי GPS.

עוד בנושא צבא וביטחון:
איראן חוששת? הציגה מכ"ם מתקדם לזיהוי כלי טיס
הכירו את הפצמ"ר הישראלי שלא יפספס אף מטרה
בן גוריון לחץ על החיילים: "החליפו לשמות עבריים"

במלחמת לבנון השנייה שיגר צה"ל 162 אלף פגזים ורקטות לעבר דרום לבנון כדי לשתק את עוצמת האש של חיזבאללה. לשם השוואה, במלחמת יום הכיפורים ירה צה"ל 70 אלף טילים על שתי זירות רחבות במצרים וסוריה. תחקירים מעמיקים שבוצעו בצה"ל קבעו כי האש הסטטיסטית נוהלה באופן פזרני ולא אפקטיבי בלשון המעטה. מאז, פתח צה"ל במרוץ חימוש של אמצעי לחימה מדויקים באוויר, בים וביבשה על מנת להגדיל את האפקטיביות המבצעית. בשנים האחרונות, בשל העלויות של המערכות הצבאיות, מתמקד החיפוש – בישראל ובצבאות המערב בכלל - במערכות נשק מדויקות אך זולות, דוגמת "להבת ברזל".

ראש חדירה קרבי ומשגר קטן וקל

פיתוחה של המערכת החדשה, שמסוגלת לפגוע בחלון בית בטווח של 50 קילומטרים, מכניס את "רפאל" לעולם הארטילרי שהיה עד כה תחום כמעט בלעדי של התעשייה הצבאית בישראל. החברה השתמשה בידע הטכנולוגי שלה בתחום "ביות תמונה", חימושים שמתבייתים על המטרה באמצעות תמונה, כמו הטיל "ספייק" שנמצא כיום בשירות מבצעי של צה"ל וצבאות זרים נוספים, ושילבה אותו על רקטה.

"להבת ברזל" כוללת מארזי רקטות ומשגרים ניידים. בחרטום כל רקטה מותקנת יחידת הנחיה המשלבת מצלמה, מערכת נווט, וכנפונים לניהוג אווירודינמי. גוף הרקטה כולל ראש חדירה קרבי אחוד ומנוע רקטי. הרקטה יודעת לשלב כמה דרכי פעולה כמו ביות תמונה, ביות על כתם לייזר או אופן ביות משולב. המשגר פועל בתצורה ימית ובתצורה יבשתית.

מערכת "להבת ברזל" של חברת "רפאל". חברת "רפאל",
תצלום הדמיה של הרקטה/חברת "רפאל"

גורם המצוי בפרטי פיתוח הרקטה, סיפר לוואלה! חדשות כי בשונה משאר הרקטות והחימושים והמדויקים שמבוססים על GPS וקרן לייזר ויכולים לסבול משבשים מסוגים שונים ביניהם אמצעי לוחמי אלקטרונית, "'להבת ברזל' אינה צריכה תצפיתן קדמי שיסמן לה בלייזר את המטרה. היא גם לא צריכה חייל שינהג את הטיל למטרה ולא מערכת GPS שניתנת לשיבוש". לדבריו, "מפקד החטיבה לוחץ על הבית שאותו הוא רוצה להשמיד, המערכת מעבירה את התמונה הנדרשת לרקטה והרקטה סוגרת מעגל אש במהירות, ביעילות ובדיוק רב".

המשגר של המערכת קל יחסית למשגרי הרקטות מסוג MLRS והוא מסוגל לשאת בו זמנית עשר רקטות על גבי רכב כמו פורד D550 שנחשב לקטן ביחס לרכב הגדול שנושא את הרקטות מסוג MLRS בחיל התותחנים של צה"ל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully